אכילת חלבון מהחי בכל ארוחה תורמת להוצאה אנרגטית וקצב חילוף-חומרים גבוהים יותר


דיאטה עשירה בחלבון, המכילה חלבון מלא ורזה בכל ארוחה, תורמת להוצאה אנרגטית וקצב חילוף-חומרים גבוהים יותר, בעקבות האפקט התרמי החזק של החלבון.
בעוד שכל אבות המזון גורמים להוצאה אנרגטית (קלורית) כלשהי, בעקבות פירוקם, עיכולם וספיגתם, לחלבון ההשפעה התרמוגנית הגדולה ביותר. למעשה, האפקט התרמוגני של ארוחה מעורבת (המורכבת מ-1/3 חלבון, 1/3 פחמימות, 1/3 שומן) הוא 10% מהצריכה, בעוד שהאפקט התרמוגני של חלבון הוא 25%-30% מהצריכה.
בנוסף לאפקט התרמי הגדול והחזק של החלבון, דיאטה המכילה יחס גבוה יותר של חלבון לעומת פחמימה יכולה להקטין רעב ולהגביר תחושת שובע וסיפוק, להגביר את חמצון ואיבוד השומן ולעודד שמירה ותחזוקה על מסת הגוף הרזה, לשפר את רמות הגלוקוז והאינסולין ופרופיל הליפידים בדם, להקטין את הסיכוי למחלות לב ולתרום להרכב גוף ובריאות טובים יותר.
כמה ג' חלבון ליום עלינו לצרוך? זו שאלה חשובה אך עדיין שנויה-במחלוקת ואינה ברורה לחלוטין. מאחר ואני חובב גדול של חלבון, אני ממליץ על צריכה של 1.8-2.2 ג' חלבון לכל ק"ג ממסת הגוף.
דרך אגב, לא קיים מחקר אמין שנעשה לטווח הארוך המראה שצריכת חלבון גבוהה גורמת לפגיעה בתפקודי הכליות והכבד באנשים בריאים בעלי תפקודי כליה תקינים ונורמליים.


מאת יואב אליצור


IsraelBody

הוסף תגובה