קבעו לכם ארוחות "שחיתות" מדי פעם


את הטיפ הזה אני בטוח שכולכם תאהבו. אחרי הכל, כולנו אוהבים "לחטוא" מדי פעם ו"לזלול" מאכל עשיר, טעים ומפתה. לכל אחד המאכל האהוב עליו; לי, למשל, זה יכול להיות גלידה, לאחרים זה יכול להיות פיצה, שוקולד או עוגה, ולאחרים זה יכול להיות סטייק מפוצץ שומן וחמאה או שווארמה והמבורגר, והרשימה יכולה להמשך עד אינסוף.
ובכן, כל עוד הנכם עוקבים בדיוק אחר התפריט והתוכנית במשך 90-95% מהזמן, ה-5-10% הנותרים יכולים להיות "מלוכלכים" וחופשיים. כלומר, אם תפריטכם מורכב מ-6 ארוחות ביום, או 42 ארוחות סה"כ בשבוע, 5-10% מזה (2-4 ארוחות בשבוע) יכולים להיות חופשיים.
אין צורך "לדבוק" בדיוק לאחר התוכנית ב-100% מהזמן. למעשה, הצבת תנאים שכאלה עשויה להוביל, בסופו של דבר, לכישלונות רבים. לדוגמא, הרבה אנשים נכנסים למשטר אימונים ודיאטה קפדני, נוקשה וחריף, אך לאחר כמה זמן מבחינים בשינויים הפוכים לחלוטין ממה שציפו. לכן, אל תוותרו לחלוטין על מאכלים שאתם אוהבים, ואכלו מהם מדי פעם במתינות ובמינון הנכון (למשל, שני "פינוקים" בשבוע, כגון משולש פיצה, פרוסת עוגה או גביע גלידה), מבלי להרגיש אשמים. כפי שציינתי, שימוש בארוחות "שחיתות" בצורה הזו לא תפגע לכם בתוצאות, ואפילו עשויה להועיל במקרים מסוימים, הן בהיבט הפסיכולוגי והן בפיזיולוגי.


מאת יואב אליצור


IsraelBody

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.