טיפים איך לתת תרופות לכלב

הכלב לא תמיד רוצה לקחת את התרופה שרשם לו הוטרינר. ישנם כלבים שבורחים כשהם רואים את התרופה בדרך אליהם וישנם כלבים שאפילו מאוד מתרגזים וחושפים שיניים. ואז לך ותסביר לכלב שזה טוב בשבילו. במידה ואתם מקבלים את התרופה בצורת טבליות, כמה אפשרויות לפניכם :

האפשרות הפשוטה היא פשוט לפתוח את לוע הכלב ולדחוף פנימה את הטבליה לסגור בידיכם את לועו ולקוות שהוא יבלע אותה. אם הכלב מסרב לפתוח את הלוע, ניתן ללחוץ בשני צידי הלוע ואז אין ברירה לכלב אלא לפתוח. ניתן לשפוך טיפת מים ללוע כדי להקל על הבליעה וההמתנה שלכם.
אם הכלב יורק את הטבליה, רצוי לקנות כמה נקניקיות במרכול. לחלק את הנקניקיה לשלושה חלקים. את החלק הראשון לתת לכלב ללא התרופה כדי לפתוח לו את התיאבון לעוד. בחלק השני תדחפו את הטבליה כך שלא תראה. מייד כשהכלב מתחיל לאכול את הנקניקיה השניה, תושיטו לו את החלק השלישי של הנקניקיה. הוא יבלע מהר את החלק עם התרופה כדי לנגוס בעוד נקניקיה.
אפשרות נוספת היא להכניס את הטבליה לחתיכת מרגרינה. רוב הכלבים אוהבים מרגרינה וזה גם מאוד בריא עבורם.
עוד אפשרות היא לקבל מהוטרינר מזרק קטן ( ללא המחט כמובן ), למלא את המזרק במים. לדחוף את הטבליה בצדי לוע הכלב, באזור בו השיניים קצרות ויש רווח מתאים ובו בזמן להזריק את המים לתוך הלוע כדי שיבלע את הטבליה ולא יירק אותה החוצה.
במידה ואתם מקבלים את התרופה בצורת נוזל, השתמשו במזרק באותו האופן כמו האפשרות השלישית בטבליה. רצוי לסגור את לוע הכלב ולהטות טיפה את ראשו לאחור כדי לוודא שהוא בולע את החומר.


בהצלחה !


באדיבות אתר גג לחיות

הוסף תגובה