יש תכונות רבות בעץ שהן דומות לתכונות של האדם וכל חלק בעץ מצביע על חלק בגוף האדם.

השורשים– מסמלים את עברו של המצייר וכמה חשיבות הוא שם לחוות דעתם של בני משפחתו. האם הוא נאחז כמו השורשים בעומק האדמה או נותן ביטוי לעצמו מהגזע ומעלה.


הגזע– מסמל את הגוף הפיזי. גזע עבה מצביע על מצייר עם נוכחות, רצון להיות חזק יותר ולעמוד על שלו ועל דעותיו ועקרונותיו. מצייר כזה יהיה עקשן. כאשר הגזע צר, יהיה קל יותר למצייר להתכופף ולהיות גמיש וקשוב לדעות של אחרים. אם הגזע חלש מאוד, יהיה המצייר חלש אופי וישבר מכל משב רוח – דעה של אדם אחר. הגזע בדרך כלל מופיע בצבע חום ,צבע של האדמה ומסמל יציבות וצורך באדמה יציבה עם כמה שפחות זעזועים. גזע מעובה מלמד על עצירה בהתפתחות הרגשית והתמקדות ב"אני" ובאגו.


הענפים– מסמלים את הידיים ואת החיבור למעשים ויצירתיות. ככל הענפים רחבים, ארוכים ומחוברים אל הגזע, כך גם ידי המצייר יהיו מחוברות לגופו וילמדו על יכולת הביצוע. העלים – מסמלים את יכולת הלמידה. צבע ירוק בהיר הוא צבע של למידה חדשה, התחדשות וחוויה של למידה מתחדשת כמו העלים החדשים והרעננים של העץ הם מעניקים חדשנות וגדילה שיכלית. הבחירה בציור בצבע הירוק הכהה מלמדת על אדם עם חוכמת חיים. חוכמה שהביא מעברו ולא מלמידה חדשה. עץ ללא עלים ילמד על ריקנות ריגשית כמו עץ בשלכת שמחכה לאביב ולתחילתה של יצירה והתחדשות, מקום של יכולת רדומה. עץ מיובש וחסר חיים הנמצא בהמתנה מלמד על עייפות.


הפירות– הם התוצרים ההמשכיות, צאצאים ומה שהמצייר בוחר להשאיר אחריו. גם לבחירת הצבע של הפרי ישנה חשיבות גדולה. בחירה של פירות אדומים מלמדת על רצון לזכות בתהילה ותשומת לב על המעשים. בחירה של פרי כתום מלמדת על רצונו של המצייר להגיע למציאות חדשה, שינוי בעקבות המעשים. פרי צהוב ילמד על דרך אינטואיטיבית חדשה והתחברות לאינטליגנציה הרגשית. בחירה של פרי ירוק מלמדת על צעדים ראשוניים הססניים שעוד לא הבשילו, כמו פרי בוסר.


באדיבות רינת פלג אמיר, ניתוח גרפולוגי 052-5585564

הוסף תגובה