9 עצות תזונתיות שיכולות להקל עלייך

1. ארוחות קטנות ומרובות – כשאוכלים ארוחות גדולות, הקיבה מלאה יותר והתוכן שלה עלול לעלות לכיוון הוושט.

 

2. הפרדה בין שתייה לאכילה– שתיה בזמן האוכל גורמת לתוכן הקיבה להיות דליל יותר מה שמקל על עלייתו כלפי מעלה. לכן כדאי לשתות את רוב הנוזלים בין הארוחות.

 

3. לא לאכול מזונות שמחלישים את פעולת שריר השוער – מזונות עשירים בשומן (מזון מטוגן ודברי מאפה שומניים) וגם שוקולד, קקאו, תה חזק וקפה.

 

4. לא לאכול ממזונות שיכולים לגרום לגירוי של הוושט – מזונות חומציים כמו עגבנייה, מיץ הדרים ועוד. כדאי לך גם להימנע מכל מזון בעל טעם חזק.

 

5. אמרי לא למסטיק – במהלך לעיסתו מתרחשת בליעת אוויר שגורמת לשיהוקים, שיכולים לגרום לצרבת.

 

6. אל תשתי שתיה מוגזת – גם היא גורמת לשיהוקים שעמם יכול לעלות תוכן הקיבה.

 

7. הימנעי משכיבה ב-180 מעלות מיד אחרי האוכל – כשגופך נמצא בזווית ישרה קל יותר לתוכן הקיבה להגיע לוושט. נסי לישון עם הגבהה מתחת לראשך.

 

8. אל תתכופפי אחרי האוכל- כדי לא להגביר את הלחץ על הקיבה ואת האפשרות לצרבת.

 

9. לאכול את מה שעוזר – כל אישה יכולה למצוא את המזונות שיכולים לסייע לה. נשים רבות חשות הקלה בצרבת לאחר אכילת שקדים או מלפפונים.

 

באדיבות טובה קראוזה, דיאטנית קלינית 09-9505079      

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.