זו לא דיאטה רגילה

דיאטה אחרי הלידה שונה מדיאטת הרזיה רגילה בשני גורמים עיקריים: ראשית, היא מיועדת לשיקום. ההריון 'גזל' מאיתנו רכיבי תזונה רבים וחשובים, מודעה ועלינו לדאוג לקבל אותם בחזרה, כדי לשמור על בריאות תקינה וכדי למנוע עייפות, שהיא אחד האויבים הגדולים של האם הטרייה.


שנית, הדיאטה צריכה להיות מתונה הרבה יותר מדיאטת הרזיה רגילה. למרות הפיתוי הגדול לחזור במהירות למימדי טרום ההריון, אמהות טריות אינן צריכות להתאמץ לרדת במשקל במשך ששת השבועות הראשונים שאחרי הלידה. את הזמן הזה עליהן לנצל כדי להתמקד בטיפול בתינוק ובעצמן. אחרי תקופת 'משכב הלידה' הזו – למי שמניקות – אפשר לצמצם באופן קל בלבד את צריכת הקלוריות.


לאישה שאינה בהריון קצב ההרזיה האופטימלי הוא 0.5 ק"ג בשבוע. לאישה אחרי לידה הקצב צריך להיות הרבה יותר איטי – לא יותר מ – 1 ק"ג בחודש. נשמע די מייאש, אבל זכרו שלקח לכן תשעה חודשים להוסיף את כל המשקל הזה, כך שייקח פרק זמן דומה או ארוך ממנו כדי להפחית אותו.


מאת: טובה קרואזה, דיאטינית קלינית


באדיבות Ynet קהילות הורים

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.