מניעת כוויות שמש

קיימות דרכים רבות ותכשירים מרובים שמסייעים במניעת כוויות שמש:
•אין לשהות בשמש זמן ממושך, במיוחד אם את או אתה בעלי עור בהיר שנשרף בקלות. יש לזכור כי ניתן לקבל כוויית שמש גם ביום מעונן.
• אין לשהות בשמש מהשעה 10בבקר עד 4 אחה"צ, שעות בהן קרינת השמש חזקה במיוחד.
• יש להשתמש במסנני קרינה בדרגה של 15 לפחות. ככל שהעור בהיר יותר כך נדרש מסנן קרינה עם מקדם גבוה יותר. רופאים ממליצים על שימוש במסנן קרינה עם מקדם 30 לבעלי עור בהיר מאד.
• יש להשתמש במסנן קרינה בעל טווח רחב כנגד קרינת UVA ו- UVB.
•להשגת תוצאות טובות יותר מומלץ למרוח את קרם ההגנה שלושים דקות עד שעה לפני החשיפה לשמש.
•אם משחקים במים או מזיעים מאד, יש לחדש את ההגנה באמצעות מריחה של שכבת קרם הגנה נוספת כל שעה או שעתיים.
• יש ללבוש בגדים המגנים מפני השמש: כובע, חולצה קלה בעלת שרוולים ומכנסיים ארוכים.
•יש לנקוט משנה זהירות כאשר נמצאים בגבהים באזורים הרריים או באזורים טרופיים, או בשעה שהשמש משתקפת במים, בשלג או במשטח בטון.
• אין להשתמש במנורות שיזוף או באמצעי שיזוף מלאכותי כלשהו. חשיפה למנורת שיזוף עלולה לחשוף אותך לקרינה גבוהה ביותר של UVA ו-UVB שגורמות לנזקים בעור. למעשה קרינה אולטרה סגולה A -UVA חודרת לעור לעומק רב יותר מקרינה אולטרה סגולה B – UVB . שני סוגי הקרינה גורמים לכוויות שמש, להזדקנות העור ולסרטן העור.
• אור השמש גורם גם נזק לעיניים. יש להרכיב משקפי שמש עם מקדם הגנה של 100% מקרני UV .


באדיבות רפואה אינפו

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.