שיווק מרושת במאה ה 21 – האם זה משתלם לך?

שיווק רישתי מוכר גם כ: שיווק רב שכבתי (MLM – Multi Level Marketing) או בשמו ה"שכונתי" – שיטת הפירמידה. בארגון רגיל יש מנהל ולו עובדים וקיימת היררכיה ברורה. בארגון של שיווק רישתי, לעומתו, יש ספונסר ולו צוות (או נותן חסות ומקבלי חסות, תלוי בטרמינולוגיה של הארגון), שאין בניהם יחסי עובד ומעביד.

לכל איש בכל צוות ניתנת ההזדמנות להיות ספונסר ע"י גיוס צוות משלו, הכל על פי רצונו ויכולותיו.
כל ספונסר מניע לביצוע מכירות את הצוות שלו, כאשר אדם יכול להיות גם איש צוות וגם ספונסר.

הכנסות האנשים בארגוני שיווק רישתי נובעות מעמלות על מכירות. העמלה נגזרת לא רק ממכירות שביצע האדם ישירות, אלא גם ממכירות שביצע הצוות שגייס וממכירות שביצעו הצוותים שגייס הצוות שלו.

אז מה בעצם הבעיה עם שיווק רשתי ?
הבעיה המרכזית בעסקים האלו של עבודה מהבית , MLM או שיווק רשתי, היא שהמפיצים המנסים לצרף אנשים לשורותיהם, משתמשים בדרכים של מרמה וניצול החלשים ותוך כדי כך יוצרים "שם רע" לתעשייה הזו למרות היותה התעשייה המתפתחת ביותר כיום.

רק אתם יודעים אם אתם מתאימים לשיווק הרישתי והאם השיווק הרישתי מתאים לכם. אם יש לכם הזדמנות להצטרף לאחת החברות העובדות בשיטה ואתם מתקשים להחליט, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

האם אתם מאמינים במוצר?
מדובר בראש וראשונה בעסק של אנשים ומכירות. קיימים אנשי מכירות ספורים בלבד שלא מעניין אותם מה הם מוכרים, אלא רק גובה העמלה. עבור רוב האנשים, אם אתה לא מאמין במוצר, לא תצליח למכור ולכן העסק הספציפי הזה לא מתאים לך.

האם אתם חושבים שאין סיכוי להרוויח כסף ?
אם אתם לא מאמינים במודל של השיווק הרשתי, כנראה אין לכם מה לחפש שם.

האם אתם זקוקים לבוס שיניע אתכם?
אם אתם זקוקים למישהו שילהיב אתכם, שיציב לכם יעדים ואתגרים ויבדוק אם עמדתם בהם, אם אתם זקוקים לבקרה במהלך העבודה, לא תמצאו את הדברים האלה בשיווק רישתי. אם יש לכם מוטיווציה גבוהה להצליח בכל מה שאתם עושים, אתם עושים בקרה עצמית ומאמינים בעצמכם, שיווק רשתי עשוי להתאים לכם.

האם בלי משכורת חודשית אתם חסרי ביטחון?
בשיווק רישתי אין משכורת. אתם מרוויחים בהתאם ליכולות שלכם. אם המשפט הזה נשמע לכם מאיים, מתכון בטוח למינוס בבנק, חפשו עבודה אחרת.

האם אתם אוהבים לעשות דברים "בדרך שלכם"?
אם אתם לא הולכים בתלם, מחפשים דרכים חדשות וממציאים את הגלגל מחדש, הפתעה הפתעה, אתם אולי לא הטיפוסים המתאימים לשיווק רישתי. שיווק רישתי עובד ע"י שיטה שנוסתה ושוכללה ושוכפלה. אין דרך לעשות דברים אחרת וחייבים לעבוד בדיוק לפי הדפוסים המצליחים כדי להצליח.

לסיכום – מדובר בחברות רציניות ובאסטרטגיה שעובדת. זה לא מתאים לכל אחד, אבל עשוי להוות הזדמנות מעניינת למתאימים. אם החלטתם שזה מעניין אתכם ומתאים לכם – לכו על זה.


באדיבות,


נמרוד, מומחה לשיווק רשתי
0524442838

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.