השלב הראשון בהקמת גינה בבית חדש – פינוי פסולת הבנייה

בבית שבנייתו הסתיימה יש לדאוג לפינוי פסולת הבנייה, וכול פסולת אחרת טרם מילוי השטח באדמה, קבלנים רבים נוטים לחסוך עלויות פינוי פסולת ולכסות את הפסולת באדמה, לרוב נעשה הדבר בעדר נוכחות הלקוח.


 


הליך ההתפרקות של הפסולת גורם לחומציות קרקע שאינה תורמת  להתפתחות תקינה של השתילה, במיוחד בשלב המפגש של שורשי העצים והשיחים עם הפסולת שהוסתרה בקרקע.


 


לא מומלץ לערבב קרקע כבדה מסוגים שונים, אך ניתן להוסיף קרקע חולית, חול דיונות נקי ממלחים לקרקע כבדה.


 


לרוב, קרקע גננית מגיעה לשטח משובשת בעשבייה רבה לכן, מומלץ ביותר לבצע הכנת יסוד קרקע באופן מקצועי, הכנת יסוד קרקע תקבע את מידת ההצלחה של הגינה והתפתחותה התקינה לאורך שנים.


 


לעיתים רבות, לאחר הנחתת קרקע מתברר כי ישנו מחסור באדמה, שקיעת הקרקע חשפה חוסר במקומות שונים במרחב הגן, כדי למנוע מצב זה , יש לבקש מהקבלן מילוי עד קצה המדרכה , כך נבטיח כי ההנחתה תביא את מפלס הקרקע לרמה הרצוייה.


 



זכרו! כי גנן שמבטיח הקמת גינה תוך יומיים שלושה מדלג על תהליך היסוד, הדבר נמשל להקמת בית על יסוד בלתי תקין, הליך הכנת יסוד מצריך 14-21 ימים, ובהמשך נעבור על שלביו.


 


נכון, הליך הקמת גינה באופן מקצועי הינו הליך יקר וממושך יותר, אך חלופה זולה, היא בהכרח האופציה היקרה יותר, הן מבחינת הכסף, העוגמת נפש ,והתיסכול מחוסר הצלחה.


 


באדיבות,


אדי


Top Garden

הוסף תגובה