היכן היתרון למשקיע נדל"ן ? בקרבה לים

אטרקציית הקרבה לים זהו גורם משמעותי במחירי הבתים. ערכה של דירה בקומה גבוהה או ערכו של בית הנמצא על קצה צוק, גבוה לעתים במאות אלפי שקלים מנכס זהה שהנוף הנשקף ממנו מוציא את החשק לצאת למרפסת. הנוף שנחשב ליקר מכולם הוא הים.

נוף המשקיף לים ישפיע הן על המחיר הן על משך הזמן של מכירת הדירה. ההבדל המשמעותי בפרמטר הנוף קיים כאשר יש נוף לים, אז ערך הדירה יעלה באחוזים רבים. בתל אביב-דירה עם נוף לים, קו ראשון, תעלה אף ב-40% יותר מדירה דומה ללא נוף לים.
ועוד טיפ ליזמים שמביניכם:
קו ראשון לים בנתניה מוסיף לשווי הדירה כ-28% בממוצע. בתל אביב הפער בין דירה עם נוף לים לדירה נטולת נוף לים עומד על כ-14.5%. בחיפה ההבדל הוא של כ-8.8%, ואילו בערים נהריה, בת ים ואשדוד הפער בין דירה עם מרכיב נוף לדירה נטולת נוף לים עומד על 5.8%.
מרכיב הנוף משפיע באופן גדול במיוחד כאשר מדובר במגדלי יוקרה בתל אביב. "דירות במגדלים עם נוף מלא לים יקרות יותר ב-47.7% בממוצע בהשוואה לדירות ללא נוף כלל", מציין המחקר. מרכיב הנוף בישראל אינו פועל בצורה שוויונית בכל מקום, ויש גם לא מעט אבסורדים, ששיאם נמצאים בשכונות שנמצאות בקו ראשון לים, אבל מחירי הדירות שלהן נמוכים דווקא….כמו חדרה.


באדיבות,


מוטי זהבי – ERA lands – שיווק בתי יוקרה


 

הוסף תגובה