מניעת פגיעות קור אצל קשישים

ניתן למנוע את רוב פגיעות הקור תוך הקפדה במילוי כללים אלו:
א. חימום סביבת המגורים– שמירה על טמפרטורה קבועה של 24 מעלות (ולא פחות מ-21 מעלות), שמירה על רמת לחות בחדר, איטום פתחים ומניעת כניסת אוויר קר.
ב. לבוש מתאים – עדיף ללבוש מספר שכבות מאשר שכבה אחת עבה בביגוד מבודד ונוח. ביציאה החוצה יש ללבוש ככפות, מעיף וכובע ולבוש עמיד מפני רטיבות. ג. הרגלי שינה– יש לדאוג ללבוש מתאים כולל גרבים בזמן השינה, וכן להקפיד על חימום החדר בצורה בטוחה.
ד. אכילה ושתיה-  יש לשתות בכמות מספקת ולהימנע מצריכה מוגברת של קפאין ואלכוהול, יש לאכול ארוחות קלות יחסית. מומלץ להרבות באוכל ושתיה חמים.
ה. פעילות ותנועה– יש להקפיד על תנועה ופעילות גם בבית.
ו. יש להקפיד על שעות שינה מספיקות מאחר וכושר העמידה לתנאי קור פוחת במצב עייפות.
ז. יש להתייעץ עם רופא לגבי הגברת הרגישות לפגיעות קור כתוצאה משימוש בתרופות.


 באדיבות human, מרכז המידע לגיל הזהב

תודה! כבר אהבת את זה.