הרעלת אלכוהול

הרופאים הגדירו קבוצות סיכון להתפתחות הרעלת האלכוהול. "הסיכון גבוה בעיקר אצל ילדים ואנשים עם משקל גוף נמוך", מציין אמיתי. כמו-כן השפעת האלכוהול קשה יותר אצל נשים לעומת גברים. "רירית הקיבה מכילה אנזים שמפרק חלק מהאלכוהול לאחר השתייה, ופעילותו נמוכה יותר אצל נשים. לכן אם גבר ואשה ישתו את אותה כמות אלכוהול, האישה תושפע יותר, ויותר מהר", מסביר אמיתי.

לאחר האכילה השפעת משקאות אלכוהוליים מסוכנת פחות, ולכן מומלץ לשתות "על בטן מלאה". אבל כשמדובר בנשנושים שמציעים בארים ומקומות בילוי, זלילה לצד האלכוהול עשויה דווקא להגדיל את הסיכון. "בעלי הברים מציעים לעיתים זיתים, בוטנים ופיצוחים שמכילים שומן, ודווקא מאטים את ספיגת האלכוהול. ולכן תחושת ההשפעה של האלכוהול מתעכבת, וכך שותים כמות גדולה יותר", אומר אמיתי.
מסוכן במיוחד הוא השילוב שבין אלכוהול וסמים, וכך גם שילוב אלכוהול וכדורים, ובייחוד משככי כאבים מקבוצת "בנזודיאפינים", בהם "ואליום", " לוריבל" ו"קסנקס".
אגב , בניגוד לדעה הרווחת, אם תערבבו יין ובירה, או שני קוקטיילים אקזוטיים, השפעת האלכוהול לא תפחת או תגדל. "עירוב של סוגי משקאות שונים אינה שונה בהרבה משתיית סוג אחד, אך תחושת הגיוון מבחינת הטעם עלולה להוביל לשתיית כמות גבוהה יותר של אלכוהול מבלי לשים לב", מסביר אמיתי.
עוד מיתוס מופרך הוא ששתיית אלכוהול בשילוב עם כוס מים מקלה על ריכוז האלכוהול בדם. "המים אינם גורמים לדילול משמעותי של ריכוז האלכוהול. אכילת ארוחה עשירה בחלבונים ושומנים לפני השתייה היא המומלצת ביותר", טוען אמיתי.


באדיבות nrg בריאות וכושר

הוסף תגובה