מזונות שחשוב להימנע, לסובלים מחוסר שינה

מזונות שחשוב להימנע מהם:
– כל מזון המכיל קפאין: קפה, שוקולד, תה שחור (תה רגיל- חליטות מותר) שמונה שעות לפני השינה. במקרה שאתם צורכים קפאין על בסיס קבוע. חשוב להגמל ממנו באופן מודרג , מכיוון שבזמן הגמילה יתכנו כאבי ראש מאוד קשים.
– הימנעות משתיית משקאות אלכוהוליים לפחות שעתיים לפני השינה. יתכן שתרדמו בקלות אבל בגלל אופי המטבוליזם של האלכוהול בכבד יתכן שתרדמו לשעתיים- שלוש ותתעוררו לאחר מכן. זאת מכיוון שהאלכוהול פוגע בשלב השינה העמוקה המתרחשת בשלבים מאוחרים יותר בלילה.
– סוכרים – אפילו פירות מתוקים. מומלץ כי אנשים הסובלים מבעיות שינה ימנעו מצריכת מזונות המכילים סוכר לאחר ארוחת הצהריים. שוקולד כידוע מכיל סוכר + קפאין ולכן רצוי ממש להקפיד ולהימנע מצריכתו.
– רגישויות למזון- כל מזון שגורם לכם לתופעות אלרגיות- אצל כל אדם זה יכול להיות
סוג אחר של מזון. אצל אנשים מסוימים חלב פרה, אצל אחרים מוצרי חיטה וכו".
. חשוב להימנע מפני אכילת ארוחות כבדות 4 שעות לפני השינה. לא לאכול אחרי 7- 8 בערב. שעות השיא של אלמנט העץ (מורכב מן הכבד וכיס המרה) הן בין 23 ל- 3 בלילה.
אחד התפקידים העיקריים של הכבד הינו הזרמת הצ"י בגוף. כאשר אנו אוכלים סמוך לשעת השינה או בשעות הערב המאוחרות הכבד יצטרך לשאת בנטל של פרוק המזון ופחות בהנעה תקינה של הצי בגוף. כתוצאה מכך נסבול מנדודי שינה אלו יתבטאו בקושי להירדם/ התעוררויות תכופות/ איכות השינה תפגע ( קושי ביקיצה, חלומות רעים ומטרידים וכו").
– בשר אדום ועודף חלבון שנוטים לעורר את הפעילות המוחית. את החלבון רצוי לרכז
בארוחות הבוקר והצהריים.
– גבינה בארוחת הערב- הגבינה מכילה חומצות אמיניות שעלולות לגרום לעוררות יתר.


באדיבות מיכל שלזינגר, מטפלת מוסמכת ברפואה סינית והומוטוקסיקולוגיה
052-8728526

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.