המלצות לאורח חיים לסובלים מבעיות שינה

מהי הפרעת שינה – אינמסומניה ?
זהו מצב של חוסר יכולת להירדם או שינה לא איכותית הכוללת התעוררויות במשך הלילה, חוסר מנוחה לילית, מחזור שינה בעייתי ושינה טרודת חלומות.
כיום אחד מכל שלושה אנשים מתלונן על בעיות שינה. כדי להרדם אנו צריכים שמוחנו יעבור ממצב תפקוד עירני – של גלי ביטא למצב תפקוד של גלי אלפא.

להלן הצעות לאורח חיים שעשוי להקל.

– מדיטציית הרפיה לשינה רגועה:
שוכבים במיטה בנינוחות, על הגב. מניחים את כפות הידיים על הבטן התחתונה – כשלוש אצבעות מתחת לטבור ( נשים מניחות את כף יד שמאל על הבטן ואת כף יד ימין מעליה, גברים מניחים את כף היד הימנית על הבטן ואת כף היד השמאלית מעליה).
שואפים שאיפות איטיות ועמוקות, רגועות ורכות ונותנים לנשימה למלא את הגוף כולו. חשוב שהשאיפות ימלאו את הבטן התחתונה (נרגיש את הידיים המונחות מעליה- מתרוממות). מבצעים את התרגיל בנינוחות במשך מספר דקות. לאחר שמרגישים מספיק רפויים ונינוחים ניתן לחזור לנשימות טבעיות ולשקוע בשינה טובה.
– אחד העקרונות העיקריים בהקניית אורח חיים של שינה טובה ואיכותית הינו הקפדה על שעת
התעוררות קבועה בכל בוקר ללא תלות בשעה שבה הלכנו לישון.
– נסו לקרוא ספרות יפה לפני השינה. הקריאה משכיחה ומרגיעה את דאגות היומיום. במקרה שאינכם מצליחים להירדם אל תלחצו. אל תקומו מן המיטה. המשיכו וקראו עוד קצת עד שתצליחו להיות רגועים ונינוחים יותר.
– אימון גופני על בסיס קבוע מאוד מועיל לשפר את דפוסי השינה. אבל, אל תתאמנו מאוחר בערב כיוון שאימון אינטנסיבי גורם להפרשת אנדרופינים מן המוח שנחשבים למעוררים.
– נסו למצוא דרכים לצמצום רמות המתח בחיי היומיום.
– כדי לסייע לגופכם לייצר כמות טובה של מלטונין הקפידו להיות חשופים לאור שמש במהלך היום. במהלך הלילה הקפידו שהחדר יהיה מוחשך לחלוטין.
– נסו לטבול לפני השינה באמבטיה המכילה שמנים אתריים של לבנדר, מיורן, ובזיליקום. ניתן לטפטף את השמנים למבער שמנים.
– הימנעו מקריאת חומר מקצועי לפני השינה. הדבר גורם לעוררות.


באדיבות מיכל שלזינגר, מטפלת מוסמכת ברפואה סינית והומוטוקסיקולוגיה
052-8728526


שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.