רימון

מחקרים מעלים כי למיץ הרימון (Punica Granatum), פרי עץ ממשפחת הרימוניים, תכונות נוגדות־חמצון החזקות עד פי שלושה מאלה המצויות בתה ירוק וביין אדום. הרימון מכיל גם כמויות משמעותיות של אשלגן, סיבים תזונתיים וויטמין C.

 

 

שתיית כוס מיץ רימונים ביום במשך שלושה חודשים שיפרה את כמות החמצן המגיעה אל שריר הלב במחקר שנעשה בחולים הסובלים ממחלות־לב. במחקר אחר נמצא ששתיית מיץ רימונים עשויה לתרום לזקפה טובה יותר אצל הסובלים מהפרעות־זקפה.

 

 

 

כעת מתרכזים החוקרים בניסיון לבדוק אם החומרים המצויים במיץ רימונים יכולים להאט את ההתפתחות של גידולים בסוגי סרטן שונים, כי שהתגלה בניסיונות שנעשו בחיות מעבדה. מחקר יחיד שנעשה עד כה בבני־אדם הצביעה על "הטבה בלתי־ישירה מסוימת" במצבם של חולים בסרטן הערמונית ששתו מיץ רימונים.

 


מספר מחקרים הראו כי שתיית מיץ רימונים תורמת להורדת רמת הכולסטרול ולהורדת לחץ הדם. לרימון גם תועלת – כך נראה – לסובלים מדלקת־פרקים. בניסיונות שנעשו במבחנה הודגם כי מיץ רימונים תורם להפחתת הדלקת ברקמת הפרקים ומעכב את פעולתו של אנזים התורם לפירוק הסחוסים.

 

 

 

אחד השימושים הנפוצים במיץ רימונים ברפואה העממית הוא לעצירת שלשולים. לכך לא נמצאו, למרבה הצער, תימוכין מדעיים. אבל עדיין – טעים לשתות.

 

חולי סוכרת שימו לב: ריכוז הסוכר ברימון גבוה. לתשומת לב מי שמטופלים בתרופות ממשפחת הסטטינים: שתיית מיץ רימונים בקרב המטופלים בתרופות ממשפחת הסטטינים (תרופות המשמשות להורדת כוסלטרול) עלולה להגביר את הסיכון לראבדומיוליסיס (Rhabdomyolysis) – פירוק סיבי שריר ושחרורם לזרם הדם. לתשומת־לב מי שנוטלים תרופות דרך הפה: בדומה לנטילת תרופות בדרך הפה עם מיץ אשכוליות, גם השילוב בין מיץ רימונים לתרופות מסוימות אינו מומלץ, מחמת הזהירות, אם כי אין לכך מספיק תימוכין מחקריים בבני־אדם. הסיבה: חומר המצוי במיץ הרימונים עלול, כך סבורים החוקרים, לעכב את פעילות האנזים CYP3A4 בדפנות המעי. כתוצאה מכך, רמת הספיגה שלהתרופה עלולה לעלות לשיעור לא־רצוי, עד לחשש מפני הרעלה.

 


מאת: מיכל גילאון וד"ר דנה פלורנטין

 

באדיבות אתר הכללית, הכי טוב למשפחה 2700*

 

הוסף תגובה