דגשים לפעילות גופנית בחוץ:

ביגוד:
בפעילויות חוץ כגון ריצה , הליכה, רכיבה חשוב ללבוש בגדים הניתנים לפתיחה במהלך הפעילות שהרי בתחילת הפעילות הגוף קר וחשוב לחממו אך לאחר כניסת הגוף לפעילות חום הגוף גובר וחשוב כי הבגד יהיה נוח להסרה. שימוש בבגד עם רוכסן הוא פתרון מצוין. בנוסף בימים קרים במיוחד או בשעות הבוקר המוקדמות מומלץ להשתמש בכפפות ובכובע, רצוי כי הכובע יוכל לכסות גם את האף למניעת מכות קור. בסיום הפעילות חשוב ללבוש את הבגד שהוסר, החשש מפעילות גופנית בתנאי קור היא אובדן חום, הסכנה אינה טמונה באוויר הקר כשלעצמו, אלא בשילוב שבין האוויר הקר והזיעה. חשיבות רבה לשימוש בנעליים מתאימות. רטיבות משטחי ההליכה/ ריצה/ רכיבה עלולה לגרום להחלקה לכן חשיבות רבה לנעליים בעלי סוליות עם מקדם חיכוך גבוה.
שתייה:
אחת הטעויות של מתאמנים רבים היא הפחתה בצריכת הנוזלים, נכון שקצב ההזעה בתנאי קור נמוך יותר בהשוואה למזג אוויר חם, אך איבוד נוזלים מתרחש גם במזג אוויר קר, כמו כן קצב מתן שתן גובר במזג אוויר קר, נוסיף לכך פחיתה ברגישות מנגנון הצמא ואנו עלולים להגיע למצב של התייבשות.
רוחות:
יש להימנע מפעילות גופנית בימים בהם הרוחות חזקות. רוח במהירות של כ 30 קמ"ש עלולה לגרום לירידה של כ 10 מעלות צלזיוס (עומס קור). בימים אלו מומלץ להתאמן בבית או בחדר כושר.
כללי:
לעתים קורה כי מתחילים אימון בחוץ והגשם מפתיע אותנו, אין חשש מלהמשיך את האימון בגשם, אך חשוב להקפיד מיד בתום האימון, לייבוש מלא של הגוף.

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.