חלומות על תעופה

* מעופה בחלום יכולה לסמל את היכולת שיש לחולם, או את הצורך שלו "להתרומם" מעל לסיטואציה מסויימת בחייו, להסתכל עליה מנקודת מבט גבוהה יותר. כך למשל: אם החולם נמצא בריב משפחתי כלשהו, עניין "קטנוני" מטריד את שלוותו וגורם לוויכוחים חוזרים ונשנים – ייתכן שנקודת מבט "גבוהה" יותר תיתן פתרון טוב לכל הנוגעים בדבר.


* חלום כזה יכול לשקף שאיפות גבוהות שיש לחולם, או את ההיפך. ניקח לדוגמא חלום בו החולם נמצא בתוך מטוס שמסיבה כלשהי – לא מצליח להמריא. ייתכן שחלום כזה מראה לחולם שהוא נשאר "צמוד לאדמה", פאן אחד שלו רוצה ל"המריא" (ולכן הוא נמצא בחלום במטוס) אבל משהו בחלום "תוקע אותו" במקום ולא מאפשר את ה"טיסה".


* ייתכן שהסמליות של החלום היא שחרור ממגבלות (מעוף הציפור תמיד נראה לנו כפעולה משוחררת ממגבלות). חלום מסוג זה יכול להיות מעין "פיצוי" למישהו שחווה בחיי היומיום שלו לחץ, מועקה או כל צורה של כבילות. בחלומו האדם עף בצורה חופשית ונותן מנוחה שלימה לנפשו שהיא כבולה בחיי היומיום. סיבה נוספת לחלום כזה יכולה להיות עידוד למי שכבול בחייו – למצוא את הדרך אל החופש.


* הביטוי "מעופף" מתקשר אצלנו למישהו שהוא מנותק מהמציאות, במידה זו או אחרת. על-כן מומלץ לבחון גם את האפשרות שהחלום רומז לחולם שהוא קצת "מעופף", כלומר – שעליו להתחבר אל המציאות.


התאמת הפרשנות לחלום ספציפי תיעשה לאחר בחינת כל פרטי החלום, ובשיתוף פעולה עם החולם.

הוסף תגובה