איך לזכור חלומות

1. נסו לתרגל זכרון חלומות ביום בו אתם מתעוררים ביקיצה טבעית. אם אנחנו מתעוררים ביקיצה טבעית יהיה לנו סיכוי טוב יותר לזכור את החלום, מכיוון שכאשר השעון המעורר מעיר אותנו, או בכי התינוק או הצעקות של השכן מלמטה – אנו עוברים במהירות ובצורה חדה לעירות – ואז קשה יותר לשחזר את החלום.


2. הניחו ליד המיטה מחברת ועט, ומיד עם היקיצה, לפני שאתם מזיזים את הגוף, שלחו באיטיות יד לעבר המחברת ורשמו – מה אתם מרגישים ברגע זה? פחד/כעס/שמחה/ קור/חום/דפיקות לב מואצות וכו'. האם זה קשור לחלום שחלמתם? בדר"כ כן!


3. נסו "למשוך" דרך התחושה את הזכרון: קמתי בתחושת כעס – על מי כעסתי בחלום? בדר"כ תזכרו תוך מס' שניות. אם לא – הניחו לזה ונסו שוב למחרת. חשוב להיות עקביים, ובכל בוקר לתת מקום לחלום – אפילו מס' שניות!


4. דרך נוספת (למי שעושה רייקי או הילינג) – מיד עם היקיצה להניח יד על צ'קרת העין השלישית (בין הגבות) – המקושרת לחלומות ולתת-מודע שלנו, עד שזכרון החלום יעלה.


5. עוד אפשרות היא לשוחח עם מישהו אחר על החלומות שלו – וכך להזכר בנושאים שהופיעו בחלומותיך. פעמים רבות מגיעים לסדנאות אנשים שנשבעים שלעולם לא זכרו ולו חלום אחד, ותוך כדי הקשבה לחלומות של משתתפים אחרים הם נזכרים לפתע בחלום שחלמו אתמול…


6. יש אנשים שזוכרים חלום דרך "מילות מפתח": הם אומרים בקול רם מילים כמו – אונייה, מים, גדר, אבא, אש, חיה, מכונית… אלו הם חלק מהסמלים האוניברסליים של קרל יונג, עליהם נרחיב בפעם אחרת. לעיתים המילה מזכירה משהו שהיה בחלום.

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.