חרדת בחינות- "עזרה ראשונה" כנגד מחשבות מכשילות

לאחר שהגוף נרגע, ניתן לעשות קצת סדר במחשבות המלחיצות.

המחשבות המכשילות – אלה שגורמות לנו להילחץ עוד יותר – חוזרות על עצמן שוב ושוב.

כאשר החרדה עולה, עצרו לרגע ושימו לב איזו מחשבה יצרה את החרדה.

בדקו אם יש במחשבה משהו שיכול לעזור לכם כרגע, כלומר: האם אתם יכולים לעשות ברגע זה משהו מועיל בעקבות המחשבה הזו.

אם כן – עשו זאת! (למשל המחשבה עשויה לעודד אתכם לחזור שוב על חלק מהחומר. אם זה אפשרי לכם – המחשבה מועילה. לעומת זאת – מחשבה שבה אתם "יורדים על עצמכם" למה לא התכוננתם בשבוע האחרון – איננה מועילה).

אחרי ש"השתמשתם" בחלק המועיל, או שגיליתם שאין כל תועלת במחשבה – "סמנו" אותה כמחשבה חסרת ערך. כל פעם שהיא עולה – אמרו לעצמכם: "כרגע אין במחשבה זאת תועלת, ואני אמשיך לעשות כמיטב יכולתי".

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.