חולדות חודרות לכל מבנה מקוטר של 2 ס"מ ומעלה,עכברים מקוטר של חצי ס"מ.

כאשר החולדה נכנסת לבית היא ממפה (מפה קוגניטיבית) את האיזור בו היא נמצאת וכאשר היא בסכנה היא יודעת היטב את פתחי היציאה והמילוט. החולדות סובלות מניאופוביה-פחד ממקומות ודברים חדשים וכאשר יש שינוי בסביבתן הן יירתעו מלצאת החוצה ממקום מחבואם. יש להן גם רתיעה מריח אדם ולכן לא מניחים פתיונות ומלכודות ללא כפפות.(חרדת פיתיון). חרדת פיתיון חולפת בין 6-12 שעות.

מאחר שהחולדה היא חיה חכמה אזי חולדה שתראה חולדה מלהקתה אוכלת מזון ומתה לא תיגע בו ואף תעביר את האינפורמציה לחבורה (להקה) והמזון המורעל לא ייאכל ולכן פיתחו רעל מושהה מסוג אנטי קוגולנטי (אשר פוגע בויטמין K ומונע את קרישת הדם) וחולדה שאכלה פתיון מורעל תמות בין 3-14 יום לאחר אכילת הפיתיון וכך חולדות אחרות לא יוכלו לקשר בין האכילה למוות.

לחולדה חוש שמיעה וריח מפותח מאד,יש להן כושר קפיצה מצויין. הן מסוגלות ללכת על קירות,חוטי חשמל, חוטי טלפון ולטפס על קירות שפריץ,הן מאזנות את עצמן בעזרת זנבן הארוך (כחצי מאורך גופן לערך). הן מסוגלות להגיע לבתי מגורים דרך מערכות הביוב (חולדת החוף) ואף לקפוץ מצמרות עצים לתוך מרפסות וחלונות ביתינו (חולדה מצויה).

הן נכנסות דרך חורים שקוטרן מ-2 ס"מ ומעלה למרות גודלן הרב ולאנשים רבים יש נטיה לחשוב שעקב גודלן הן זקוקות לפתח רחב ע"מ לחדור לתוך מבנה אך זוהי טעות מרה.

הן חופרות מחילות מתחת לאדמה וניתן לראות חורים באדמה המשמשים למגורי החולדות.

כאשר אנו עוסקים בהדברת חולדות צריך להבין שכדי לפתור נגע זה צריך להוריד את "כושר הנשיאה של הסביבה" כלומר: לגרום לחולדות שלא יהיו להן את התנאים האופטימליים להתפתחות וכך הן מחפשות להן מקום אחר.

שלושה גורמים באים בחשבון "מ.מ.מ." מח

הוסף תגובה