יועץ השקעות פרטי

בארץ תחום זה חדש יחסית אבל בארה"ב ייעוץ השקעות פרטי כבר קיים עשרות שנים,מדובר בתעשיה מאורגנת,מפוקחת ומקצועית. בארה"ב יועצי ההשקעות הפרטיים נקראים Personal Financial Advisor .

מה ההגדרה ליועץ השקעות פרטי?
יועץ השקעות בעל רישיון נאמן ואובייקטיבי 100% המקבל שכר ישירות מהלקוח עבור שירותי ייעוץ השקעות. היועץ הפרטי אינו מתחלק ברווחים של לקוחותיו ואינו מקבל אחוזים מעמלות.
המודל הזה מצליח מאוד בארה"ב והוכיח את עצמו במשבר הפיננסי האחרון,כאשר לקוחות שנעזרו ביועצי השקעות פרטיים הצליחו להקטין את ההפסדים בתיקיהם.
יועץ השקעות פרטי חי ונושם השקעות. תפקידו לייעץ באופן פרטי ללקוחותיו ולעזור להם לקבל החלטות מקצועיות בשוק ההון כגון האם למכור או לקנות, מה לקנות ומה לעשות וכן לעמוד לרשותם בכל בעיה בנקאית שעולה-עמלות,אשראי ותנאים של הלקוח. בשנה האחרונה יועצי השקעות פרטית נכנסו לתחום של יעוץ ותכנון פיננסי כולל ולא רק לתיק ההשקעות.
ישנם כמה פרמטרים שבדרך כלל על פיהם יבנה תיק ההשקעות:
* מצבו האישי של הלקוח.
* רמת סיכון – מהי רמת הסיכון שהלקוח מוכן לקחת.
* נזילות של התיק.
* משך ההשקעה.
* פיזור מטבעי וגאוגרפי.
יועץ השקעות טוב יבנה ביחד עם הלקוח תיק השקעות המותאם לחיי הלקוח. בדרך כלל ליועצי השקעות פרטיים יש מספר לקוחות מצומצם יחסית לכן השירות והמעקב אמורים להיות הרבה יותר טובים מיעוץ השקעות של הבנק שיש לו 300-400 לקוחות ועוד מטלות רבות.

הוסף תגובה