טיפים לרכישת דלתות

כאשר אנו מתכוונים לרכוש דלת לבית, יש מספר דברים שחשוב שנהיה מוכנים אליהם ונגיע עם ידע בסיסי לגביהם כדי שנוכל לקיים דיאלוג עם נציג השירות, ממנו ניתן לקבל את כל המידע הדרוש. הכנה מוקדמת של הרוכש עוד בבית יכולה לחסוך ביקורים מיותרים באולם התצוגה ולעזור להגיע לבחירה בדלת המתאימה יותר מהר.

1. סוג המשקוף הנדרש – ישנם שלושה סוגי משקופים לדלתות פלדה:
– בדירות חדשות מותקנים במקרים רבים משקופי בנייה. אלו משקופים שמתקין הקבלן, והם חוסכים את הצורך בהתקנה נוספת שתתאים את המשקוף שהקיים לדלת ביטחון. בנוסף, משקופי בנייה יצוקים בבטון על ידי הקבלן, עובדה המעניקה להם יתרון משמעותי מאוד, במיוחד בעת נסיונות פריצה, שכן קשה מאוד לעקור אותם ממקומם.
– בדירות ישנות יותר המשקופים הם עפ"י רוב מעץ. כדי למנוע את הצורך בעקירת המשקופים בעת התקנת דלת פלדה, פותח משקוף ההלבשה – לאחר חיזוק משקוף העץ אל הקיר, יולבש מעליו משקוף הפלדה, והוא משמש כמוצר מוגמר המאפשר התקנת דלת פלדה. גם במקרה זה המשקוף ימנע נסיון פריצה הכולל עקירת משקוף העץ הישן. משקוף הלבשה ניתן להלביש על מגוון מסגרות העשויות מחומרים שונים – עץ, מתכת, גבס ועוד.
– סוג נוסף הוא משקופים שנועדו בעיקר לדלתות פנים. זהו משקוף חובק ותפקידו להקל את ההתקנה של דלתות פנים על קירות גבס, אשר מאוד פופולאריים, ולמנוע את הצורך בהוספת מסגרת עץ. המשקוף מותקן על קיר הגבס ו"מחבק" אותו ומכאן שמו – משקוף חובק. ניתן להשתמש במשקוף חובק גם להתקנת דלתות כניסה, אך במידה ומדובר בדלתות כבדות המותקנות בקיר גבס, יהיה צורך בחיזוק נוסף של קיר הגבס.
2. בטיחות ורמת הבטיחות הנדרשת:
בדירות צמודות קרקע ובקומות הנמוכות בבניין, נדרשת דלת כניסה עם רמת בטיחות גבוהה.

הוסף תגובה