איך לבחור כלב

לפני שמחליטים להביא כלב, צריך לוודא האם אתם מסוגלים לתת לו את הצרכים הבסיסים הנדרשים לו: 1. משאבים קיומיים (אוכל, מים, מחסה מפני שמש וגשם). 2. משאבים כלכליים (רכישה, חיסונים,מזון, סירוס אמצעים חומריים כגון- קולר, רצועה, צלחות מים ואוכל, מיטה… ועוד). 3. משאבים נפשיים (זמן חברה, שקט נפשי, בטחון ועוד). אם אתם מאמינים שתוכלו לספק לכלב את הצרכים הללו כל שנותר לכם לעשות הוא להגדיר את הקריטריונים שלכם מהכלב החדש..

כלב גזעי או כלב מגזע מעורב? לכל אחד מאלו יש יתרונות וחסרונות. גזעי בעל תעודות- יתרונות: ללא טראומות, סביבת גידול נכונה,אתם יודעים בדיוק איזה אופי אתם מקבלים. חסרונות: עלות כספית גבוהה מאוד (יכולה להגיע לכמה אלפי שקלים), סיכוי גבוה מאוד למחלות גנטיות תורשתיות. גזעי ללא תעודה- יתרונות: נראה בדיוק כמו הגזעי בעל התעודות, עלות כספית נמוכה יותר מבעל תעודה שיכולה לנוע החל מכמה מאות שקלים ועד לאלפים בודדים. חסרונות: אי אפשר להוכיח בוודאות שהוא אכן גזעי, לכן גם לא ידוע כל כך איזה אופי יהיה לו, סיכוי גבוה למחלות גנטיות תורשתיות. לא גזעי (מעורב) – יתרונות: עלות כספית נמוכה מאוד ויכולה להסתכם במאות בודדים ועד ללא עלות בכלל. בריא מאוד- סיכוי מאוד נמוך למחלות גנטיות- ולמחלות בכלל. הצלת נפש/בעל חיים ממוות בטוח. חסרונות: לא ידוע איזה אופי יהיה לו, לא בהכרח יראה כגזעי, יתכן ויהיו לו טראומות, העבר שלו לא ידוע.

לסיכום – עלויות רכישת כלב אינן אחידות, ויכולות לנוע בין- 0 שקלים ועד אלפי שקלים- תלוי בגזע ובבית הגידול. אם בחרתם כלב גזעי, חפשו את הגזע בעל התכונות והמאפיינים בהם אתם מעוניינים עבור הכלב, לדוגמה – גודל, פרווה, חברתיות, יכולת הגנה ועוד. אם בחרתם כלב מעורב (לא גזעי), חפשו א

הוסף תגובה