איפור לפורים להורים

פורים הוא חג שמח ומרגש עבור רוב הילדים, אני יודעת שהחג הזה הוא שגרם לי להפוך למאפרת ומאוד מתלהבת מהאפשרות להפוך להיות משהו אחר בהינף מכחול פשוט אך הסטטיסטיקות מראות כי בימים של פורים יש עלייה במספר הילדים שסובלים מתגובות אלרגיות חריפות. הקפדה על איכות מוצרי האיפור והשגחה על כל הפרטים הקטנים תימנע מצבים לא נעימים.


עורם של ילדים רגיש יותר מעורם של מבוגרים בדרך כלל ולכן כדאי לשים לב למספר כללים חשובים: איפור חייב להיות עם תו תקן ואישור של משרד הבריאות או הFDA, בייחוד כזה שאתם מתכננים להניח על פני ילדכם.


"לא רעיל" אין פירושו "בטוח לשימוש קוסמטי" לכן הימנעו מהנחת צבעי גואש או צבעי אצבעות על עורו של ילדכם. אל תניחו לעולם צבעי אקריל על עורו של איש, גם לא שלכם. צבעי אקריל מכילים מסרטנים והם לא יתנו תוצאה טובה כמו איפור בכל מקרה. כדאי לוודא שהאיפור ניתן להסרה בקלות בעזרת מגבון לח שמיועד להסרת איפור או סבון פנים ומים. ניתן לרכוש צבעי פנים על בסיס מים במגוון מקומות כיום, בעיקר לקראת פורים והם קלים ביותר להסרה. אם הילד רגיש במיוחד, ערכו בדיקת רגישות באמצעות נגיעה עם הצבע מאחורי האוזן או בחלקו הפנימי של המרפק, על מנת לראות כיצד הילד מגיב לחומר לפני שתכסו לילד את כל הפנים באיפור.


לפני תחילת האיפור כדאי שתכינו הכול מראש. סבלנות הילד היא מוגבלת בדרך כלל. אל תשכחו להכין צמרונים ומגבונים, על מנת לתקן טעויות באופן נקודתי. זיכרו כי אזור העיניים רגיש באופן מיוחד, אם בכל זאת החלטתם לאפר באזור העיניים, עבדו בזהירות, בלי נצנצים. השתמשו בצללית אבקה במקום זאת. צללית אבקה יכולה להוות צבע פנים מבריק במידה ומרטיבים אותה. הניחו מים על מכחול וערבבו עם צללית האבקה על משטח (אפשר המכסה של הצללית לרוב) עד שתקבלו מעין בוץ אשר איתו תאפרו. נצנצים יישארו דבוקים לכל בסיס שומני ובעיקר לשפתונים. כל הפיות והפנקיסטים החובבים- ניתן ליצור גוונים חדשים בשיער בקלות- מערבבים נצנצים או צללית אבקה בגוון הרצוי עם ג'ל שיער או קרם שיער- תלוי בתוצאה הרצויה, ומשנים בקלות את גונו של חלק מהשיער. אבנים ופייטים ניתן להדביק בעזרת דבק ריסים. בילדים צעירים אני משתדלת להימנע מדבק גוף היות והוא יותר עקשן בעת הירידה. השתדלו לעבוד במהירות הגדולה ביותר האפשרית. על מנת לשפר את מהירותכם אתם יכולים לעשות 2 דברים: לתכנן את האיפור שלכם מראש על דף נייר ולאפר את עצמכם או מישהו אחר- אפילו דף- כמה פעמים על מנת שהיד תתרגל לתנועה. מומלץ לצלם מיד אחרי שסיימתם לאפר, אחרי כמה שעות יש סיכוי סביר שהאיפור לא ייראה אותו הדבר. אם הפכתם את ילדכם ליצור מפחיד, אני ממליצה לצלם כאשר העיניים פעורות לרווחה- הצילום יותר מפחיד ולכן מוצלח יותר. חשוב מאוד שתסירו את האיפור בסוף. אתם יכולים למרוח קרם לחות על עורו של ילדכם להרגעת העור במידה והוא מגורה.

הוסף תגובה