טיפים לקראת מבחן מתאם

מבחן מתאם הוא מבחן מיון לתארים מתקדמים בפסיכולוגיה. הוא נערך ע"י המרכז הארצי לבחינות והערכה- אותו מרכז שאחראי בן היתר על מבחני הפסיכומטרי, מבחן אמיר ועוד.

מבחן מתאם נערך פעם אחת בשנה, בחודש אוקטובר, לפני תחילת שנת הלימודים האקדמית. ציון מבחן מתאם נע בין 50-150 ומשתקלל יחד עם ממוצע הציונים של התואר הראשון.
המבחן מורכב משני פרקים:
פרק א`: עוסק בידע, הבנה בסטטיסטיקה ושיטות מחקר בפסיכולוגיה . הוא מהווה 30 אחוז מהציון ויש בו 40 שאלות, מרביתן אמריקאיות. הזמן המוקצב לפרק זה הינו 110 דקות.
פרק ב`: עוסק בהבנה ובניתוח של מאמרים וקטעים מדעיים מתחומי הפסיכולוגיה השונים.הוא מהווה 70 אחוז מהציון ויש בו 4 קטעים שונים של הבנת הנקרא באנגלית וכ- 14 שאלות עבור כל קטע. הזמן המוקצב לקטע זה הינו 165 דקות.
ההרשמה לבחינה מתחילה מדי שנה במהלך חודש יוני וניתן להירשם ב-2 דרכים : באמצעות טפסי רישום שניתן לקבל באוניברסיטאות ובמכללות ולגשת לשלם בבנק בדואר או דרך האתר של המרכז הארצי לבחינות והערכה באמצעות כרטיס אשראי.
יש לשים לב- ציון מבחן מתאם תקף לצורך הרשמה למשך שנתיים ממועד הבחינה. מועמד אשר חלפו יותר משנתיים ממועד בחינת המתאם שלו ייאלץ לעבור את הבחינה בשנית.

הטיפים עבור מבחן מתאם נכתבו באדיבות ביה"ס האמריקאי המבצע קורסי הכנה לקראת בחינת המתאם.

הוסף תגובה