שומנים מסוג אומגה 3 ואומגה 9 בריאים ללב

שומנים מסוג אומגה 3 ואומגה 9 בריאים ללב. מזונות המכילים רמות גבוהה של אומגה 3 הם דגי הים הצפוני כמו סלומון, סול, הליבוט, מקרל, בקלה, טונה, הרינג, סרדינים (תלוי במקום הגידול שלהם), ורוטברש. מקור טוב נוסף לאומגה 3 הוא שמן פשתן, או זרעי פשתן טחונים (יש להקפיד לא לקנות זרעים טחונים מהחנות, אלא לטחון אותם בבית ולשמור אותם בקירור). רמות נמוכות יותר של אומגה 3 ניתן למצוא באגוזי מלך, ירקות עליים ירוקים ועוד.
המקורות העיקריים לשומן בריא מסוג אומגה 9 הם שמן זית, אבוקדו ושמן קנולה. יש להקפיד לקנות שמן זית באיכות “כתית מעולה”, ואת שמן הקנולה בכבישה קרה (כרגע ניתן למצוא רק בחנויות טבע בארץ).
 

המרכז לבריאות הלב

הוסף תגובה