מאגרי מידע באינטרנט

האינטרנט תורם רבות לכלכלה הגלובלית ויצר אינספור הזדמנויות עסקיות ועסקים בשנים האחרונות. בנוסף לתרומה הכלכלית, ניתן לראות גם תרומה בחיסכון באנרגיה וחיסכון בנייר.

אחד התחומים שבהם חל שינוי אדיר בעקבות האינטרנט הוא התחום המשפטי. בימים עברו, עורך הדין שהיה נזקק לפסק דין או חומר משפטי היה נאלץ לנבור בספרים ופירסומים ולסנן אלפי פסקי דין, אבל כיום, ניתן לחפש פסקי דין וחומרים משפטיים בקלות בעזרת שלל מנועי חיפוש מתקדמים באינטרנט כגון נבו,NEVO, תקדין, רובולו, פסקדין ועוד.
רוב האתרים מאפשרים גישה בתשלום לפסקי דין אך יש גם אתרים שמאפשרים גישה בחינם. בכל מקרה, גם אם מדובר בתשלום מינימלי, אין ספק שמאגרי המידע-נבו ואחרים מקלים ומזרזרים את המחקר והעבודה המשפטית.
ניתן לחפש פסקי דין על פי פרמטרים שונים שעורך הדין מכניס ולהגיע לתוצאות מדוייקות ומהירות.
בנוסף לאתרי מאגרי המידע השונים, ניתן למצוא ברשת פורומים משפטיים שונים כגון lawdada, lawforums ואחרים.
הפורומים השונים מנוהלים ע"י עורכי דין וניתן לשאול שאלות ולקבל תשובות במגוון רחב של נושאים משפטיים מקצועיים. ברוב המקרים תמצאו תשובה לשאלתכם אך לא לשכוח שכל תשובה חייבת להילקח בערבון מוגבל ובכל מיקרה מומולץ להיועץ בעורך דין.
אין ספק שהרשת קידמה בצורה משמעותית את הקלות והנגישות שבה אנשי מקצוע – עורכי דין, רואי חשבון, יועצי מס וכדומה יכולים להשיג מידע רלבנטי ועדכני והחיים של רבים הפכו לקלים ביותר.

אבטחת מידע

בדרך כלל מאגרי המידע נשמרים ומאובטחים באמצעות שליטה, ביקורת גישה והצפנה:

* בקרת גישה מבטיחה ומגבילה מי יכול להתחבר ומה הם יכולים לעשות באתר.
* הצפנה: מסדי נתונים מסחריים רבים כוללים מנגנוני הצפנה מובנים כדי להצפין.

הוסף תגובה