טיפים של תחזוקה עבור רצפות פרקט עץ

•רצפות עץ של תומר פרקט הן בין המוצרים הקלים ביותר לניקוי לעומת ריצופים אחרים, פרקטים שומרים על חמימות ואופי באמצעות פעולות תחזוקה יומיומיות פשוטות כדי להבטיח את היתרונות של פרקט עץ טבעי, יש להקפיד על הגיון בסיסי. במידה ויש נזק בריצוף פרקט עץ טבעי אין צורך להכנס לפאניקה. אחד היתרונות של פרקט עץ מלא הוא היכולת לתקן ולחדש במידת הצורך וליצור רצפה חדשה. התייחסות להמלצות תחזוקה תוכל לצמצם ואף למנוע את הצורך בתיקון או חידוש ריצפת עץ. לכן אנו ממליצים על הצעדים הבאים

•לעולם אין לשטוף במים פרקט מעץ כמו בריצופי אבן, שימוש במים על גבי פרקטים עלול ליצור נזק בלתי הפיך.
•ריצפת פרקט עץ טבעי מושפעת משינוי לחות וטמפרטורה, יש לצפות לדיספורמציה עונתית ומומלץ לשמור על לחות יחסית של 45%-55%, טמפרטורות ולחויות קיצוניות אינן מומלצות. במידה ובני אדם לא ירגישו בנוח בחדר חם ולח כך גם פרקט מעץ מלא.
•רצפת פרקט עץ טבעי תשנה את ציבעה בחשיפה לאור טבעי או מלאכותי. במספר זני עץ שינוי הצבע הוא דרמטי. עצים אקזוטיים משנים את צבעם בצורה קיצונית. פרקטים מזנים בהירים ישנו את צבעם כך שיכהו, יצהיבו או יאדימו בהתאם לצבע העץ המקורי.
•תחזוקה על בסיס קבוע כגון טאטוא ניגוב ושאיבה הן הדרכים שבהן יש לנקות פרקט עץ טבעי, ניגוב יש לבצע באמצעות מגב בעל ראש כותנה ברוחב 30 ס"מ עד 45 ס"מ המיועד לריצוף פרקט מעץ מלא, יש לרסס על גביו חומר ניקוי יעודי 12 עד 24 שעות לפי השימוש במגב כדי לשמור על תוצאות רצויות בהתאם להוראות יצרן. לא להשתמש בשואב אבק בעל ראש קשיח, יש להשתמש בשואב אבק עם ראש מברשת רכה. בכל מקרה לא להשתמש בשואב אבק חובט.
•אין להשתמש בחומרי ניקוי על בסיס אמוניה, חומרי גימור אקריליים, מוצרים על בסיס ווקס,

הוסף תגובה