הרכבת פרקטים מעץ התקנת פרקט עץ

התקנת רצפות עץ מוצלחת של פרקט תלויה בתכנון וביצוע נכון של כל השלבים הדרושים להתקנת ריצוף פרקט מעץ טבעי, פרקטים ניתנים להתקנה כמעט בכל מקום בבית, באמצעות תחזוקה נכונה ריצפות עץ מלא יכולות לתפקד שנים רבות, לבד מתחזוקה שוטפת של ריצפת פרקט עץ, התקנה מקצועית כמו בכל הליך בניה היא גורם משמעותי .

יש לבחון את התשתית עליה מותקנת הרצפה, רצפת פרקט עץ טבעי ניתנת להתקנה על גבי מספר תשתיות כולל בטון, אריחים ועץ. יש להתקין על גבי משטח ישר, יבש ומפולס בלבד, מומלץ להוביל את אריזות פרקט העץ לאתר לפחות 24 שעות לפני ההתקנה, להגדיר מראש את כיווני ההתקנה, לאורך או לרוחב החדר ולאפיין נקודת התייחסות בהתאם לכניסה או לקירות, התקנה על גבי חימום תת ריצפתי דורשת בדיקת יצרן והכנה מקדימה הכוללת הפעלת החימום שלושה שבועות לפני ההתקנה, יש לקחת בחשבון שבמהלך ההתקנה שיעור הפחת הוא כ-8%. מומלץ להתקין פרקט עץ טבעי בשלב הבניה הסופי ולהקפיד על איוורור ויבוש שבוע לפני התקנה.
ריצוף פרקט עץ מושפע מתנאי אויר, לחות ואור. כמוצר טבעי יש לצפות לשינוי בצבע העץ בחשיפה לאור ולשמש ישירה, קורות פרקט עץ מתרחבות ומתכווצות בהתאם לשינוי טמפרטורה עונתי, התזוזה של הקורות היא טבעית

התקנת פרקט עץ בסיכות או מסמור ישיר:
פרקט עץ גושני ורב שיכבתי ניתן להתקנה על ידי שיטת המסמור, שימוש בסיכות או מסמרים במכשיר פנאומטי המחדיר את הסיכות או המסמרים לעץ בלחץ אויר.
לוחות פרקט מעץ מוצמדות לתשתית עץ, אין להשתמש בשיטה זו במרתפים .
ללא קשר לשיטת ההתקנה אין להניח ריצוף פרקט עץ גושני בקומות מרתף.
* יש להעדיף התקנת פרקט עץ מלא במסמור ככל שקורות העץ עבות, רחבות וארוכות על גבי משטח רחב.

הוסף תגובה