יום דיוור ישיר

היות והילדים מתחילים את החופש הגדול וקרוב לודאי שנצטרך לדאוג להם לתעסוקה לכמה ימים, אני מציעה לתכנן ימי פעילות עם הילדים. במסגרת הזאת, אני מציעה "יום דיוור ישיר".
אז מה נעשה? נושיב את כל הילדים סביב השולחן. נכתוב על פתקים את שמות כל הילדים, נקפל אותם היטב וניתן לכל ילד להוציא פתק.השם שעולה בידו הוא הילד שאמור לקבל ממנו מכתב. ציידו כל ילד שיודע לכתוב בדף ניר ובכלי כתיבה. אם הילד עדיין לא יודע לכתוב, הצטרפו אליו ותציעו לו להכתיב לכם, ואתם תכתבו את כל מה שהוא מכתיב. זה הזמן להסביר להם את עקרונות החיבור: שחייבת להיות פתיחה, תוכן וסיום. תדגימו כדי שיבינו היטב.
אם אחד המכתבים מרגש במיוחד, אתם מוזמנים לסרוק אותו ולשלוח לאתר:
www.saba-sabta.co.il
תנו לכל ילד מעטפה ובול. אין לכם מספיק בולים? הציעו להם לצייר בול! ציידו אותם בסרגל קטן, עפרון וצבעים והסבירו להם שיש מספר פריטים שחייבים להופיע על כל בול: שם הארץ (והם יכולים להחליט על כל ארץ שבא להם) וערך נקוב.
לארח שסיימו לכתוב, להכניס את המכתב למעטפה , להדביק, לכתוב את שם הילד הנמען ולצייר את הבול, הזמינו את ה"דוור". ציידו אותו בתיק. הדוור יעבור בין הילדים ויאסוף מהם את כל המכתבים.
כעת יש למיין את המעטפות: הסבירו שיש לסדר את המעטפות לפי סדר הישיבה, כדי שהדוור המחלק את המכתבים לא יצטרך להתרוצץ מקצה לקצה.
כעת הזמינו מתנדב שיחלק את המכתבים.
לאחר שכל ילד קיבל כל מכתב, כל אחד רשאי לפתוח ולקרוא. אפשר להקריא בקול רם ואפשר גם לענות.
אז הנה יש לכם יום תעסוקה מלא, מהנה ולא בזבזני בכלל!

הוסף תגובה