האם צריך לשנות שם?

כן ולא, אם האדם באמת שונא את שמו, אם הוא חושב, שהשם "קטן עליו" או גורם לו צער ואי שביעות רצון, אם השם אינו מתאים לעיסוקו של האדם או למה שהוא מבקש לעשות ואם הוא לא מצליח באופן עקבי – אז כן !

אם האדם חושב לברוח מגורלו, אם הוא רוצה להשתחרר ממחויבויות, אם הוא חושב לסלק את כל ה"קוצים מזר השושנים", או להפוך את העשבים השוטים של חייו לגינה פורחת – אז לא !
לכולנו יש מספר כיוונים שאליהם עלינו ללכת, מספר שעורים, שעלינו ללמוד וגורל מסוים למלא ולפעמים העבודה הזו אינה קלה. בשורה התחתונה ובסופו של דבר, אין לאן לברוח, אולם יש תקופות מסוימות בחיים, שבהן הצטברות המטלות המוטלת על האדם כבדה למדי והוא זקוק לעזרה, על מנת לחלץ עצמו מהתסבוכת. קורה גם, ש"נתיב ההזדמנויות" שלנו בחיים (סה"כ הערך המספרי של תאריך הלידה) נותן לנו סיכויים גדולים ביותר ואילו הויבראציה של השם, "היכולת" (סה"כ הערך המספרי של השם) לא יכולה לשאת זאת. קורה אף, שהמוניטין של האדם נפגע, כתוצאה ממעשי בני משפחתו או שהוא מרגיש שהשם, שניתן לו בלידתו, ניתן לו בטעות – כאן ניתנת בהחלט האפשרות לשקול שינוי שם.
לא פעם, האדם מילא את הבקשה הראשונית של שמו והוא "גדל" והתפתח ושמו נעשה "קטן" עליו – אדם זה מוכן עתה לצאת לדרך חדשה של התפתחות, זוהי הרגשה פנימית סובייקטיבית של אדם האומר :" השם שהורי נתנו לי בלידתי, לא מתאים לי", זוהי זעקתו של האדם הרוצה לשנות את שמו.
קיימת ברית חזקה בין העובר, בטרם היוולדו, לבין ההורים. העובר בוחר להיוולד להורים ספציפיים אלה ותת ההכרה של ההורים יודע בדיוק איזה שם לקרוא לתינוק, אולם לא פעם, ההחלטה קשה וקיימת חוסר הסכמה לגבי השם הנבחר או ששאר המשפחה מתערבים ואז התינוק עלול להגיע לעולם עם שם לא מתאים, שלא רק מגדיל את קשייו, אלא גם עלול להפריע לבריאותו.

הוסף תגובה