פחד מול קהל- פתרון שתיית מים

כידוע פחד קהל מורכב מחרדה ראשונית (הפחד מכישלון) וחרדה משנית (הפחד מפני הפחד – החשש מהסימפטומים הגופניים שנגרמים מהפחד). שתיית מים משככת את אחד הסימפטומים המשניים הנפוצים ביותר: יובש בגרון. באופן זה היא מסייעת לנו בדיבור, וחשוב יותר, שתיית מים גורמת לנו להרגיש שאנחנו עושים משהו אקטיבי כדי להצליח בנאום.

האם לשתות משקאות אחרים? אצל רובנו קפאין מגביר לחץ דם ועירנות ולכן עשוי להזיק, אבל נתקלתי כבר בהרבה אנשים שקפאין עוזר להם להרגיש יותר אנרגטיים ומוכנים לנאום. במקרה כזה משקאות כמו קפה, קוקה-קולה או רד-בול יכולים לעזור.

משקאות קלים עם סוכר נותנים 'היי' מקומי, שמתחלף בתוך כעשר דקות בנפילת סוכר. אז אם הבעיה העיקרית היא חרדה ברגעים הראשונים של הנאום ייתכן שמיץ תפוזים או משקה קל אחר יוכל לעזור.
אלכוהול גם הוא עשוי לעזור אבל עלול להזיק. ישנם אנשים שכמות קטנה של אלכוהול תרגיע ותשפר את מצב רוחם. מצד שני, אלכוהול פוגע בריכוז ובחדות ולעיתים גם מעורר חרדות חדשות.
לכן המסקנה היא שכל אדם צריך להכיר את עצמו ואת האופן שבו משקאות שונים משפיעים עליו. השפעה אחת היא אוניברסלית: אם שותים יותר מדי, והנאום ארוך מדי ייצטבר לחץ בשלפוחית…

הוסף תגובה