הפאלם נרטב – יש להוציא את המכשיר מהמים במהירות האפשרית

מה לעשות במקרה שה PDA נופל למים או נרטב? זו ההזדמנות שלכם לחרוץ את גורלו. למעשה זה נכון לכל מכשיר אלקטרוני נייד, מצלמה, סלולרי ועוד.


ראשית יש להוציא את המכשיר מהמים במהירות האפשרית.


למרות הפיתוי, אל תדליקו את המכשיר – וכבו אותו אם הוא עובד. יש להוציא את הסוללה מהמכשיר, במידת האפשר. להניח את המכשיר לייבוש במקום יבש ורצוי חמים. בד"כ מומלץ לשלוח את המכשיר למעבדה בהקדם האפשרי, במיוחד אם הטביעה של המכשיר הייתה קצת יותר מ"ספלאש" של מים, וחדרו מים פנימה. גם אם המכשיר עובד, יכול להיות שהנזק ייראה רק לאחר מס' ימים. לכן, כמו בכל עזרה ראשונה, מומלץ להגיש אותה במהירות האפשרית.


הדבר הראשון שנעשה במקרה כזה הוא פתיחת המכשיר ויבושו בתנור מיוחד, שמצד אחד לא פוגע במכשיר ומצד שני מוודא שלא נשארה טיפה אחת של לחות בתוכו. לאחר תהליך זה מאתרים את כל האזורים בהם התפתחה קורוזיה ומנקים אותם בעזרת חומרים מיוחדים. עוברים על כל האיזורים בעזרת מיקרוסקופ וציוד מיוחד נוסף ומאתרים נתקים. משחזרים נתקים במעגל, חלקי רכיבים וכל דבר שניתן. מחברים את הסוללה של המכשיר ומנסים להפעיל, במידה והמכשיר לא תקין, מנסים לאתר את התקלה עם מכשיר בדיקה המשמש לתקלות סטנדרטיות – ללא קורוזיה. במידה ולא נמצאת התקלה, כנראה שמדובר בנתק בשכבות הפנימיות של המעגל. במקרים בהם לא ניתן לשחזר את המעגל, מחליפים את הלוח, או שמכריזים טוטל לוסט על המכשיר.


עודד ג, BNC

הוסף תגובה