מרחב זוגי

הקשר הזוגי חי בתוך המרחב שבין בני הזוג. על כן, התייחסו למרחב היחסים שלכם כאל מרחב קדוש עם יראת כבוד, בו תרגישו שניכם בטוחים ומוגנים ותקבלו הערכה והכרה בהיותכם מי שאתם.

מרטין בובר אמר שהיחסים חיים בתוך המרחב שבינינו. לא אצלי ולא אצלך ולא בדיאלוג שבינינו אלא הוא חי במרחב שבו אנו חיים שנינו וזהו מרחב מקודש.

אם אתם כבני זוג לא יודעים על המרחב, אתם לא יכולים לקחת אחריות עליו ואז אתם יכולים, באופן לא מודע, לזהם אותו בקלות. אתם שמים את רגשותיכם ביניכם לבין בן זוגכם. כשאתם לא יודעים על המרחב, אתם מזהמים אותו באופן אוטומטי ע"י מילה, מבט, תנועת גוף, תגובה, שאתם שמים לא בכוונה במרחב, ואז המרחב מתחיל להיות לא נוח.

כשהמרחב לא נוח, אתם מגיבים לאי הנוחות וכך הוא נעשה עוד יותר לא נוח ולא בטוח. כשהמרחב לא נוח ולא נקי הוא נעשה מסוכן. כל אחד עושה משהו כשהוא בסכנה.

בטעות, אתם חושבים שהתגובה היא כלפיכם, אבל, למעשה, התגובה היא לסכנה שבמרחב. כשפועלים בתגובתיות לסכנה, המרחב נעשה עוד יותר מסוכן.

חלק מגיב לסכנה ע"י התפוצצות של אנרגיה כלפי חוץ, צעקות, תלונות, האשמות, ביקורת וכד' וחלק, מתכנס פנימה בתוך עצמו ומסתגר. עכשיו אתם מגיבים ביחד לזיהום שבמרחב בלי לקחת אחריות על המרחב. כך, למעשה, כל אחד מכם נשאר לבד ופגוע ועסוק בלהגן על עצמו מפני כאב.

בני האדם בכלל אינם רוצים להיות במרחב מסוכן ולכן, הם לא רוצים להישאר בו.

זיכרו כי גם הילדים שלכם חיים בתוך המרחב שביניכם ומה יכול לקרות להם כשהם חיים במרחב מזוהם.

לכן, מהיום, אפילו מרגע זה, קחו אחריות על מרחב היחסים שלכם. התייחסו אליו כאל מרחב קדוש, ביראת קודש וכבוד. התהלכו בו בזהירות, ושימרו עליו נקי. אל תזרקו בו עלבונות, מילים פוגעות, האשמות, ביקורת, השפלות וכד'. כשתשמרו על המרחב נקי וקדוש, הביטחון יחזור אליו ותוכלו לחיות בו במלוא החופש, התשוקה והפוטנציאל שלכם כאנשים שלמים. מרחב בטוח יהיה קרקע פורייה ליחסים של אהבה בטוחה, מלאה בתשוקה, קירבה ואינטימיות.

שליבכם יהיה מלא ועטוף באהבה

אריאלה

הוסף תגובה