שלב ראשון בניהול זמן

שלב ראשון : שינוי גישה

שאלו את עצמיכם:

כמה זמן בדיוק אתם מקדישים במהלך שבוע לעבודה?

כמה זמן בשבוע אתם מקדישים לשיחות עם חברים?

נסו לדייק ולאמר כמה זמן אתם מקדישים לצפייה בטלוויזיה? לעבודות הבית?

אם תרצו לדייק ( ואני מתכוונת ממש לדייק) תגלו שבעצם אינכם  באמת, יודעים.

אחד התחומים החלשים  אצל רובנו הוא תכנון. כשאני אומרת תכנון אינני מתכוונת לתכנית עבודה, שהיא פועל יוצא של תכנון ורובינו משתמשים בה בחיינו המקצועיים. תכנון קשור בראש וראשונה לפרודוקטיביות ואפקטיביות  ולדרגת החופש שלנו ועל כן צריך להתייחס למכלול החיים. הנושא של זמן מהווה את אחד הדברים שגורמים לרבים להיאנח. ההבדל המשמעותי בין אנשים שחשים שיש להם זמן “ללא מספיקים” הוא קודם כל בגישה לזמן. שינוי גישה היה הדבר הראשון ש”עבדתי” עליו כאשר התחלתי לעבוד על תכנון.

אחת הבעיות המרכזיות בהתייחסות שלנו לזמן היא בבעיה של דחיית החיים : כשהילדים יגדלו, אחרי החורף, לאחר שארוויח מספיק… יש לנו נטייה לחיות לקראת…. במקום לחיות את החיים. תכנון זמן הוא חשוב ביותר ותכנון חיים יעזור לנו להתנהל טוב יותר אבל אם נקדיש את חיינו כל הזמן להכנות לקראת… נפספס את עצם החיים. המפתח לניהול זמן נמצא קודם כל ביכולת שלנו לפתח גישה מאוזנת. ללמוד להקדיש זמן לתכנון אולם בה בעת להיות מוכוונים מאוד להווה לחיים המתרחשים כאן ועכשיו. מסתבר, שאנשים המקדישים זמן לתכנון איכותי מוצאים את עצמם פחות עסוקים ביום יום בתכנון ומצליחים על כן להפיק יותר ולחיות את החיים עצמם.

לכן, הפעולה הראשונה שיש לעשות היא לעבוד על הגישה שלנו,ולהתחיל להתייחס לזמן לא כמשהו מאיים ( אין לי זמן…. אני לא אספיק…. זה לא יקרה….אחרי שהילדים יגדלו…) אלא כדבר מאפשר-כמשאב וככזה יש לשאול  מה אני יכול/ה להפיק מהמשאב הזה?


הוסף תגובה