איך לבחור חליפה

כדאי לשים לב לטיפים הבאים בבואכם לבחור את החליפה שתלווה אתכם ב- 20 השנההבאות:

1.      מחיר– המשוואה פשוטה מאוד. ככל שתקנו חליפה יקרה יותר, רוב הסיכויים שהיא תהיה איכותית יותר ועמידה יותר, כיוון שמלבד המותג, הבד ממנו עשויה החליפה והתפירה שלה, הם הגורמים המשמעותיים ביותר במחירה. כיוון שכנראה תרכשו בין חליפה אחת לשתיים בימי חייכם (לא כולל החליפה בה התחתנתם), כדאי להשקיע קצת יותר ולבחור בחליפה איכותית.

2 .      צבע– לא, אתם לא ג'ורג' קלוני. וגם לא ג'יימס בונד. ובוודאי שלא ג'וני דפ. לכן, לכו על הצבעים הקלאסיים, שמשתלבים טוב עם מגוון רחב ככל האפשר של חולצות ועניבות. כלומר, כחול נייבי, שהוא הנפוץ והקלאסי ביותר ואפור בהיר. הישראלים אוהבים גם חליפות שחורות ואפורות כהות. אם אתם קצת יותר הרפתקנים, לכו על טקסטורות בבד. תשאירו את הפסים, המשבצות, הטוויד וכו' לכאלה שמבינים. אולי יום אחד תהיו כאלה. אולי.

3.      סוג הבד– כיוון שסביר להניח שיש או תהיה לכם חליפה אחת בלבד, כדאי לבחור בד שמתאים גם לקיץ והחורף הישראלים וגם למזג אויר קר יותר בחו"ל. לכו על צמר קל. יש היום בדים מקבוצת הCOOL WOOL וכל איש  מכירות בחנויות הטובות יסביר לכם את איכויות הבד השונות. אבל זכרו. צמר.

4.      התאמה למבנה הגוף– או במילים אחרות, איך תדעו שהחליפה מתאימה למבנה שלכם? נתחיל בכתפיים. הכי טוב שהכתפיים ייראו טבעיות. בלי יותר מדי כריות וריפוד. החוק הוא פשוט- הכתפיים של הז'קט צריכות להסתיים היכן שהכתפיים שלכם מסתיימות . אם הן חורגות, המידה גדולה מדי. נרד למטה- רצוי שלז'קט תהיה היצרות מסוימת במותניים (מה שנקרא FITTED). זה משווה מראה זורם יותר ומחמיא יותר. אחרי הכל אתם לא בוב ספוג המרובע..בנוסף, לא אמור להיות רווח גדול מדי בין הכרס שלכם לכפתורי הז'קט כשהוא סגור. אתם הרי לא תיכנסו להריון…מבחינת אורך השרוולים, הם צריכים להגיע בתחתית למקום המפגש בין האגודל למפרק כף היד. לגבי המכנסיים, תבחרו משהו שיתאים לכם גם אם תעלו כמה קילו. מבחינת אורך המכנסיים, הוא צריך להגיע עד הנעל פלוס שניים שלושה ס"מ של בד. לא יותר ובוודאי שלא לכסות אותן.

5.      צורת הז'קט– ישנן צורות רבות של ז'קטים- שני כפתורים, שישה כפתורים, דאבל-ברסט וכו'. כדי לא להסתבך, הכי בטוח ללכת עם הצורה הקלאסית של שני כפתורים. בנוסף, ככל שאתם גבוהים יותר, כדאי שהV של הז'קט כשאתם סוגרים אותו, יהיה קטן צר וגבוה יותר.

זהו. זכרו- שמרו על פשטות, איכות ונוחות.

הוסף תגובה