טיפ להרגשה טובה יותר

קורה שרץ לך בראש שוב ושוב אירוע לא נעים שחווית? וקורה שהמחשבה על האירוע הלא נעים הזה משנה את הרגשתך לרעה?

אז הנה תרגיל קטן שיכול לעזור להרגיש טוב יותר:

1. זה הזמן לקחת רגע ולחשוב על הסרט הזה שרץ לך בראש, הרי כמו לכל סרט, גם לו יש התחלה, אמצע וסוף. ואני רוצה להזמין אותך עכשיו למצוא את תמונת ההתחלה של הסרט ואת תמונת הסיום שלו. ולשים לב שהתמונות האלה נראות כאילו עבר צלם בכל אחד מהרגעים האלה והנציח אותך בתמונה סטטית. חשוב לעשות זאת, כדי לתחום את האירוע הזה בזמן.

2. ועכשיו אני רוצה לבקש ממך לקחת את תמונת ההתחלה של הסרט, ולדמיין כאילו היא מוקרנת כעת על מסך בקולנוע ישן מאוד ודל תקציב, מסך קטנטן, שהתמונה מוקרנת עליו בשחור לבן, מטושטשת וזעירה. ועוד מעט, יגיע הזמן ללחוץ על כפתור בתא ההקרנה ובקולנוע העתיק הזה, יוקרן הסרט שלך על המסך הקטן הזה, כמו סרט ישן ואילם.

3. וכאשר הסרט מתחיל, בדיוק עכשיו, לרוץ על המסך הקטנטן הזה, הוא מוקרן עליו במהירות רבה, הדמויות קטנטנות והסרט רץ שם בשחור לבן, אילם… עד לתמונת הסיום.

4. ואפשר עכשיו להריץ כך את הסרט כמה וכמה פעמים, כאילו פעם מישהו צילם עליך סרט תיעודי ויש לך אפשרות עכשיו לשבת ולצפות בו וגם להגביר בכל פעם את מהירות ההרצה של הסרט הזה. לצפות שוב ושוב בדמויות הקטנות והאילמות שנעות שם במהירות ובשחור לבן.

5. ולאחר מספר הקרנות, מעניין יהיה לשים לב מה שונה כעת בזיכרון מהאירוע ההוא ואיך אפשר עכשיו להרגיש אחרת כאשר נזכרים בחוויה הזו?

אז נכון, אין לנו אפשרות לשנות את העבר אבל יש לנו אפשרות לשנות את האופן בו אנו נזכרים בחוויות העבר ואת איך שאנו מרגישים בנוגע לאירועים האלו.

הוסף תגובה