עיסוי רפואי

עיסוי רפואי חשוב ביותר לתחזוקת הגוף והנפש והמגע הוא בסיס חשוב ביותר בקיומו של האדם .רנה ספיץ כתב במאמרו הוספליזם בשנת 1945תינוקות שאושפזו או שהושארו בבתי חולים או נעשו מפגרים או מתו לעיתים קרובות שלא כתוצאה ממחלה אלא כתוצאה מהיעדר מגע אנושי,חום אנושי,ליטוף,חיבוק.

לתופעה קרויה הוספיטליזם שמשמעותה חסך דמות אמהית אוהבת מלטפת,נוגעת החסך גרם לתופעות של פיגור אצל ילדים לניוון ההתפתחות הפיזית עד למוות.

המגע הינו מרכיב בסיסי בשמירה על בריאות הגוף ונפש האדם. עיסוי רפואי תורם רבות בשמירה על תחזוקת הגוף. יתרונותיו של העיסוי הרפואי נובעות מהיכולות שלו בהפגת מצבי מתח, שחרור מעצורים רגשיים ושמירה על איזון בין גוף ונפש. ישנו קשר ישיר בין מתח מתמשך להפתחות מחלות כגון:בעיות עיכול,לחץ דם גבוה,מגרנות,אסטמה.
אחת ממטרות העיסוי הרפואי היא מניעת כאב ומחלות עתידיות ואם לא נלמד להקשיב לאותותיו של הגוף הם לא יאחרו לבוא.

לעיתים אנחנו ממעטים בחשיבות המגע לתפקודו התקין של גופנו. במאמרו משנת 1945 "הוספליזם", תיאר רנה ספיץ את ההשפעה של העדר מגע וקרבה אנושית בקרב תינוקות שאושפזו או הושארו בבתי חולים. תינוקות אלו סבלו ממאפיינים של פיגור שכלי ואף לעיתים נפטרו ללא קשר למחלתם, אלא בשל העדר של מגע וחום אנושי. התופעה המכונת "הוספיטליזם" נגרמת כתוצאה מחסך בדמות אמהית אוהבת, נוגעת ומחבקת וגורמת להתפתחות שכלית לקויה, מעקבת את ההתפתחות הפיזית ואף לעיתים למוות.

המודעות לעיסוי רפואי נוגעת בד בבד עם מצבים של מתח,עומס בעבודה,קירבה,תשומת לב,שחרור מעצורים רגשיים,איזון גוף ונפש המטרה היא למנוע כאב ומחלות עתידיות אשר אם לא נלמד ונקשיב לגוף הוא לא יאחר להגיע.
ישנו קשר ישיר בין מתח מתמשך להפתחות מחלות כגון:בעיות עיכול,לחץ דם גבוה,מגרנות,אסטמה.

הוסף תגובה