טיפים ללימודי מחשבים

ידוע כי בעיני העולם, ישראל היא מעצמת הייטק וטכנולוגיה. יזמים רבים בעולם בוחרים בישראל בגלל הרעיונות המקוריים ואיכות הביצוע הגבוהה, שכן ישראל מובילה בפיתוחים תעשייתיים הדורשים כישורי תכנות ומחשוב. תעשיית ההייטק בישראל אמנם ידעה עליות ומורדות רבות בשנים האחרונות. אך עם זאת, מקצועות המחשב והתכנות נשארו פופולאריים מאוד ורבים שואפים להשתלב בתעשייה זו.

השילוב בין שכר עובדי ההייטק בארץ ובין תנאי העסקתם הטובים הופכות משרות אלה לנחשקות בידי רבים. לפיכך, לימודי מחשבים והייטק קיבלו תנופה בעשור האחרון. שכן, בוגרי תואר ראשון במדעי המחשב יכולים להשתלב בחברות ההייטק הרבות הפועלות בארץ. סטודנטים רבים בוחרים לשלב לימודים אלה עם מקצועות הניהול, דבר המאפשר להם לקבל תפקידים טובים יותר ואופציות להתקדם בעבודתם.

קל מאוד למצוא קורסים במחשבים, כמעט בכל מקום ניתן לקבל הכשרה במחשבים והתחום נעשה מעט פרוץ בשנים האחרונות. לכן החוכמה היא לא למצוא את קורס המחשבים, אלא לברור מתוך ההיצע העצום שקיים. כדי לעזור לכם בתהליך, נציג לפניכם מספר טיפים שימושיים.

1. איך לבחור את הקורס? לשאלה כיצד לבחור קורס, אין תשובה נחרצת, שכן מדובר בשוק בו קיימים מוצרים רבים מתוכם צריך לבחור. לפיכך לפני תחילת הבירורים עליכם לבדוק עם עצמכם -באיזה תחום תרצו להתמחות? מה המטרה לשמה אתם רוצים ללמוד? האם תעדיפו ללמוד בשעות הבוקר או הערב? האם תרצו ללמוד בכיתה או שתעדיפו לימודים באינטרנט? אחרי שעניתם על כל אלה תוכלו לגשת לשלבים הבאים.

2. מהי מטרת הקורס? בדקו מה מעניין אתכם. תחום המחשבים הוא רחב ביותר ומכיל מגוון עצום של תחומים, החל מתחום מערכות מידע ועד תחום מדעי המחשב. לכל קורס הייעוד והמטרה שלו. בין אם הכשרה או ליטוש המיומנויות. בכדי להמחיש את הרעיון, למשל, אם כל מה שמעניין אתכם זה גלישה ושימוש באינטרנט, אין צורך להירשם לקורס שאין לו כל קשר לאינטרנט, כיוון שזה לא יעזור ולא יקדם אתכם ליעד שברצונכם להגיע אליו.

4. איך לבחור את מסגרת הלימודים? כמו כל דבר פופולארי, גם תחום המחשבים זוכה לתהודה רבה ובעקבותיה גם להרבה חיקויים. כשאתם ניגשים לבחור מוסד לימודים, חשוב לבדוק טוב-טוב מי עומד מאחורי הקורס או המוסד. חשבו תחילה על הוותק, המוניטין וההמלצות הקיימות על מוסד הלימודים. אל תתפתו לכל מיני הצעות אטרקטיביות כביכול של בתי ספר או מוסדות שאין כל תיעוד אודותיהם. יתרה מזאת, לפעמים מומלץ לסמוך על תחושת הבטן שלכם.

תמיד עדיף למצוא מקומות בעלי שם טוב, שאתם מודעים לקיומם אם בעקבות פרסום מפה לאוזן, או מהמלצות חברים. גם הוותק של המקום מעיד על יציבותו, העדיפו מקום וותיק על פני מקום חדש שעתידו לוט בערפל.

5. מי מלמד את לימודי המחשבים? כאשר תמצאו מקום שנראה לכם רציני, העמיקו את הבירורים ובדקו מי צוות ההוראה? מה ההכשרה שקיבל הצוות? מטעם מי ניתנת ההכשרה? וכדומה. דברו עם בוגרי הקורס ותבררו איתם כיצד הם התרשמו – אין חכם כבעל ניסיון.

הכותבת היא מור גפני – עורכת התוכן של פורטל הלימודים המוביל בישראל לימודים אינפו

הוסף תגובה