מה מביא לך אושר?

זאת שאלה פשוטה שקשה עליה לענות. בכול הסדנאות והטיפולים שאני עושה לאנשים על השאלה הזאת קשה מאוד לענות ולענות תשובה מהלב.

אני רק מבקשת מהמטופלים לרשום את התשובה ואני רואה אותם בוהים ובוהים בדף ואינם מסוגלים לענות ולראות דבר אשר יגרום להם לאושר אמיתי.
מדוע זו שאלה קשה כול כך לענות? משום שכול אחד מאיתנו נגרר למערבולת החיים ובעצם שכח את עצמו את הפנים המיוחד שלו את מה לו עושה טוב ומה מביא לו את האושר על באמת. בייחוד אצל נשים , אושר הוחלף ע"י מתח, עיסוק מתמיד בלדאוג לכולם : לכבס , להכין אוכל, לדאוג למצב רוח של האנשים במשפחה, לשלם חשבונות, להתעסק עם הילדים. אנחנו לעיתים אף מנותקות ממה אנו באמת מרגישות – אונו בהחלט לא יודעות מה יגרום לנו להרגיש אושר אמיתי. רוב הזמן אנו שמחות רק לקבל מעט זמן בכדי לישון.

להחוות אושר אמיתי אינו אומר לעשות שינוי מוחלט לצורת החיים-את יכולה רק ליצור בחייך יותר מקום בכדי להכיל רגעי אושר. אישה אחת אמרה לי שבדרכה הביתה מסדנה אצלי היא נסעה דרך רצועת חוף אשר היא עוברת דרכה רבות. אבל הפעם הזאת היא עצרה ונכנסה לעשר דקות שחיה – שחיה היה דבר חשוב ביותר ברשימת האושר שלה . בכול עת שעברה דרך הים הייתה מתבוננת בו בכמיה אבל אף פעם לא נתנה לעצמה את האפשרות להיכנס פנימה בכול עת שרצתה לעשות כן הרגישה שזה לא הזמן וכי יש דברים אחרים אותם היא צריכה לבצע ולעשות – אבל הפעם היא שינתה את דעתה והחליטה לתת לעצמה עשר דקות של רגיעה ואושר.
אשר גרמו לה להתנקות ולצבור כוח ואנרגיות חיוביות לכול היום.

קחו עט ופנקס ולפחות חצי שעה רחוק מהבן זוג שלכן , מהילדים , שותפים, חברים. ושאלו את עצמכם , מה מביא לי אושר? ומתי היה הפעם האחרונה שחוותי זאת? על תערכו את הכתיבה ועל תעצרו את עצמכן עד אשר שרשמתן לפחות שלושה דברים בכול תחום בחייכם: משפחה, עבודה, חברות, כלכלי, בריאות. היו מדויקות.
שימו את הפנקס רחוק מכם וכמה ימים מאוחר יותר,בדקו את התגובות שלכם לקח.
ובזמן הזה שאלו את עצמכן מה הם האמונות החזקות שאני מאמנה ששודדות את האושר שלי?
האם החיים שלכן משקפים את מה שמביא לכן אושר?

כאשר אני התחלתי לעקוב אחר חיי ולראות מה מביא לי אושר יותר ומה פחות התחלתי לבדוק את האזור שהכי הייתי גאה בו וזאת הייתה – העבודה. בזמנו הייתי מנהלת מכירות בחברת בינלאומית . כן היו חלקים בעבודה שהביאו לי אושר, אבל הם היו חלקים קטנים. השוואתי את החלקים בעבודה שעשו לי טוב לעומת החלקים שלא עשו לי טוב , גיליתי שרק 20% מהזמן שאי משקיעה בעבודה אכן מביא לי קצת נחת ואושר !

נתון זה עורר אצלי מנורה אדומה והבנתי, זו לא הדרך וצריך להתחיל לחפש משמעות אחרת. הפתרון היה לבדוק איך אפשר להפוך את מקום העבודה למקום שאוכל לקבל ממנו יותר ויותר הרגשת סיפוק ואושר אמיתי או לחפש תחום חדש של התעניינות בכדי שאוכל להרגיש אושר אמיתי.

שאלו את עצמכן "כשאני בודקת ועוברת כול שטח ותחום בחיי כמה ממה שאני עושה משקף את מה שיביא לי אושר אמיתי.? אמרו לעצמכן את האמת היו כנות עם עצמכן. האם הדברים שאני עושה גורמים לי אושר לפחות 80% אחוז מהזמן? האם יש הבדלים מהותיים בין הדברים שאת אומרת שמביאים לך אושר לעומת הדברים שאת עושה בכדי לחוות אושר?

התחילו מהיום ותראו איך אתן יכולות לשנות זאת .

שלכן באהבה,
אריאן לב.

הוסף תגובה