סוגי מעקות

סוגי מעקות

 מעקות ברזל

הצורה הנפוצה ביותר אותה ניתן לראות דווקא בבתים פרטיים אותם רוכשים מקבלן שבנה שכונות רבות על פי אותו השרטוט, היא הצורה של מעקות וכמובן גם סורגים מברזל. הצורה הזו מאפשרת הצבה של סורגים או מעקות סטנדרטיים מברזל שאותם, אם ירצה, יוכל הרוכש להחליף ולשנות על פי ראות עיניו ורצונו. סורגים או מעקות אלה הם לרוב על פי הדרישה הסטנדרטית של 90 ס"מ גובה ומוטות רבים מברזל שלא ניתן לעבור דרכם. כך גם לגבי סורגים.

מעקות זכוכית או עץ

מעקות הזכוכית הגיעו לשימוש נרחב יותר כאשר נכנסו אל מרפסות הבניינים ובתי המלון השונים בארץ ובעולם. כאן, השימוש נעשה הרבה יותר דקורטיבי מאשר פרקטי. כאשר לאחר שגילו שהשימוש של מעקה צריך להוות בסך הכול חוצץ בין האם לבין מה שמעבר, ניתן היה להחליף את החומרים בכדי שבסך הכול יחסמו ויראו מעולה גם מבחוץ. כך, כאשר מדובר למשל בבניין גדול שמרחוק המרפסות שלו מאוד בולטות, עדיף שהן יראו כמה שיותר טוב, מעצם היותן המעטפת החיצונית שלו.

ישנם מעבר למעקות או סורגים מברזל וזכוכית, גם שיטות שונות של מעקות למדרגות או אפילו מיטות. המעקות של המדרגות הם חשובים מאין כמותם וגם להם צריך להקדיש מחשבה לא פחות מושקעת ממעקות או סורגים. כך גם לגבי מעקות למיטה, אשר משמשים הרבה פעמים בשביל לשמור שהילדים לא יפלו. לרוב מכיוון שהמיטות מיוצרות מעץ, כך גם המעקה יהיה ובכל פעם לפי החומר של המיטה.

 

 

 

 

 

 

הוסף תגובה