איך לבחור חיית מחמד

חיות מחמד בבית הן לדעת רבים, מעלה גדולה. על ידי גידול חיות מחמד מוענקת לילדים ההזדמנות לנטילת אחריות עליהם, ואף ישנם הסוברים כי חיות המחמד מועילות בריאותית לילדים וחוסכות מהם מחלות. עם זאת, יש לבחור את חיית המחמד המתאימה לילד וליכולותיו, בכדי שאנו ההורים, לא נמצא עצמנו מוציאים את הכלב מדי יום לטיול, או דואגים לפינוי הפסולת מארגז החול של החתול.

לפניכם המדריך לבחירת חיית מחמד לילדים, בו נסקור מספר אפשרויות של חיות מחמד המתאימים לטווחי גילאים שונים, במטרה לספק לכם ההורים את המידע הרב ככל שניתן, על החיה ודרכי הטיפול בה.

כלבים

ללא ספק, חיית המחמד האהובה ביותר על בני האדם הם הכלבים. יחד עם זאת, כלב הוא חיה הדורשת תשומת לב רבה וטיפול רב, הכולל ביקורים תקופתיים אצל הווטרינר והוצאה יום יומית לטיולים לצורך הטלת הצרכים. נתונים אלו יש לקחת בחשבון כשאנו בוחרים כלב לילדינו, ועל אף העובדה כי על ידי רכישת כלב לילד נוכל להקנות לו ערכים ואחריות – מוטב שלא נשלה עצמנו ונשאל את השאלה, האם אכן הילד מסוגל ליטול על עצמו אחריות כזו? קחו בחשבון כי לא ניתן להחזיר את הכלב אל חנות החיות או צער בעלי חיים לאחר שאימצנו אותו למשפחתנו, והקשר בין הכלב לאדם מתהדק עם השנים, וככל שיעבור הזמן, הפרידה בין בני המשפחה לכלב תהיה קשה יותר.

חתולים

החתול הוא חיה עצמאית אשר לרוב אינה דורשת טיפול מיוחד, מעבר לביקור תקופתי אצל הווטרינר לחיסונים והאכלה יום יומית. קניית חתול לילדים אינה תורמת יתר על המידה למידת אחריותו של הילד, שכן אין צורך בהוצאתו לטיולים או בטיפול מסור במיוחד. עם זאת, הבחירה בחתול כחיית מחמד תוכל להתאים לילדים בעלי מוגבלויות או בעיות חברתיות, שכן אם וכאשר נוצר קשר בין החתול לאדם – מדובר בקשר אמיץ ושונה משמעותית מהקשר בין הכלב לאדם.

אוגרים, שרקנים וארנבים

כלובי ציפורים, שרקנים ארנבים או אוגרים, הם מתנה נהדרת לילד. דווקא כאן, העובדה כי אין קשר של ממש בין האדם לבין החיה מציבה בפנינו אפשרות להטיל אחריות על הילד מבלי להסתכן באובדן החיה וכאב מיותר. הילד ילמד כיצד יש לטפל בחיה, להאכיל אותה ולדאוג לצרכיה, ובמקרים מסוימים אף ילמד להכיר מצבים בהם החיה חולה כתוצאה מטיפול שגוי, ואף להתמודד עם מותה של החיה. רכישת חיות מסוג זה לילדים היא מומלצת, כהקדמה לקראת כניסתה של חיה אחרת, כלב או חתול, לאחריותו.

הוסף תגובה