איך לבחור מצלמה דיגיטלית

המצלמות הדיגיטליות ללא ספק חוללו מהפכה בתחום הצילום. אם בעבר צילום איכותי וחד היה נחלתם של בעלי המצלמות המקצועיות בלבד, הרי שכיום מצלמות דיגיטליות במחירים הוגנים ביותר יאפשרו לנו להפיק תמונות איכותיות ברזולוציה גבוהה בקלות רבה, אם נקפיד על קניית מצלמה העונה על מספר קריטריונים בסיסיים אך חשובים ביותר.

לפניכם, המדריך המלא לבחירת מצלמה דיגיטלית איכותית. במדריך נפרט אודות הפיצ'רים והטכנולוגיות הנדרשות מצלמה דיגיטלית לשימוש ביתי, אשר יהפכו את חווית הצילום לקלה, נעימה ותפיק תמונות איכותיות.

הזום האופטי מול הזום הדיגיטלי

כאשר נגיע אל חנות המצלמות בכדי לבחור מצלמה, אחד הנושאים הראשונים אשר יעלו הוא נושא הזום. זום הוא למעשה הטכנולוגיה המותקנת במצלמה המאפשרת לנו לבצע צילומי תקריב, וככל שהזום יהיה גדול יותר ואיכותי יותר, כך נזכה להפיק תמונות תקריב מרחוק יותר – ובאיכות גבוהה יותר. אם כן, מה ההבדל בין זום אופטי לזום דיגיטלי? ובכן, זום דיגיטלי הוא תוכנה. מדובר על אלגוריתם המותקן במחשב המצלמה אשר מסוגל להגדיל את התמונה המתקבלת מעדשת המצלמה בטכנולוגיות גרפיות. הזום הדיגיטלי מוגבל, וככל שהאלגוריתם יהיה מותחכם – תמיד יפגע במידה זו או אחרת בתמונה המציאותית.

הקפידו על רכישת מצלמה דיגיטלית בה מותקן זום אופטי משובח. הזום האופטי פועל על אותו עיקרון בו פועל טלסקופ, ובאמצעות עדשות תקריב איכותיות ומלוטשות מבצע הגדלה של עצמים מרוחקים בדיוק הרב ביותר. הזום האופטי המומלץ להפקת תמונות תקריב איכותיות הוא לפחות X8.

מייצב תמונה

הכלי החשוב ביותר להפקת תמונות איכותיות וחדות במצלמות הדיגיטליות הוא מייצב התמונה. במצלמות העבר או במצלמות דיגיטליות בהן לא מותקן מייצב תמונה, יהיה עלינו להשתמש בחצובה בכדי להפיק תמונה חדה לגמרי. יציבה תהיה ככל שתהיה ידו של הצלם, תמיד תהיינה תנודות קלות של שרירי היד אשר ימנעו מאתנו לחשוף את הצמצם ללא תנועה, מה שבסופו של דבר יבוא לידי ביטוי במריחת צבעי התמונה. מייצב התמונה המותקן במצלמות הדיגיטאליות האיכותיות, מתגבר על תנודות היד ומאפשר צילום חד ביותר, גם תוך כדי תנועה, הליכה או נסיעה ברכב.

צילום לילי ופלאש

נושא חשוב נוסף המהווה קריטריון לבחירת מצלמה דיגיטאלית הוא האפשרות לביצוע צילומים ליליים ותאורת פלאש. כמובן, מרבית המצלמות מגיעות כיום עם פלאש מקצועי ואיכותי, יחד עם זאת פיצ'ר הצילום הלילי אינו ברירת מחדל. וודאו כי אכן מתאפשרת לכם אפשרות זו במצלמה אותה אתם מתכוונים לרכוש, ותיהנו מהאפשרות לצלם את ילדכם בעת כיבוי נרות יום ההולדת, או נופים מקסימים בשעות הלילה החשוכות.

הוסף תגובה