השכרת דירה להשקעה

הרבה משקיעים מודאגים מנושא השכרת הדירה ובעצם הרבה אנשים נמנעים מלהשקיע בנדל"ן בגלל נושא ההשכרה.

לידיעתכם אני משכירה כמה דירות וישנה נהדר בלילה :))).

אז איך עושים את זה? התהליך הוא די פשוט, בוא נצא לדרך…

לפי ניתוח השוק שלנו אנחנו יודעים את המחיר שבו מושכרים נכסים דומים באיזור ולפיו נקבע את המחיר המבוקש.

יש כמה גישות להשכרת דירה, הראשונה אומרת לעשות את זה לבד דרך פרסום באתרי האינטרנט.

במקרה הזה הייתי רואה כמה שיותר דיירים פוטנציאלים, ומתעקשת לא לקחת את הדייר הראשון שהביע הסכמה. אחרי שרואים כ-10 אנשים יש לנו אפשרות להשוות ביניהם וללכת עם האינטואיציה מי יותר מתאים. אל תתנו למראה חיצוני להטעות אותכם – משקפיים יוקרתיים הם לא ערובה לתשלום שכר דירה ואפילו מכונית יקרה היא לא ערובה.

רשמו את הפרטיים של כל מי שהגיע וקחו את הזמן להגיע להחלטה בשקט ושלווה.

הדיירים המוצלחים מבחינתי הם זוגות צעירים עם עבודה מסודרת – אנשים נורמטיבים ורגילים.

לדעתי סטודנטים הם לא דיירים אידיאלים מפני שהם מתחלפים כל שנה ולא שומרים על הנכס בדרך כלל. בכללי אפשר גם להגיד שבעלי עסק מתחיל נמצאים ברמת סיכון גבוהה לנפילת העסק ועקב כך אי יכולת תשלום.

אם לא הצלחתם להשכיר תוך זמן קצר הדבר בדרך כלל מצביע על תמחור גבוה מידי לשכונה.

האפשרות השנייה היא להטיל את המשימה על מתווך. אם קניית הנכס בוצעה בהצלחה דרך מתווך, הייתי נותנת לאותו מתווך גם להשכיר את הנכס. כך אתם מגדילים את יחסי האמון איתו והוא מרוויח פעמיים. דבר המוביל לרצון שלו לבצע איתכם עוד עיסקאות מוצלחות בעתיד.

הבהרו למתווך את הדרישות המדוייקות שלכם. במקרה הזה כדאי לדרוש שלא יראה את הדירה לכל אחד אלא רק לדיירים שעומדים בקריטריונים שלכם. אם אתם יכולים השאירו מפתח אצל שכן. כך שכל פעם שהמתווך יראה את הדירה אתם תקבלו דיווח ותהיה לכם בקרה על התהליך.

כאשר בחרתם את הדייר הרצויי חתמו חוזה רק לשנה אחת מבלי לתת אופציה. מפני שאופציה היא חד צדדית לטובת הדייר. (לגבי החוזה ארחיב בפעם אחרת).

עצה ששמעתי לאחרונה מחברה משקיעה: היא (החברה) משאירה סכום כסף מהשיפוץ ושואלת את הדייר אם יש משהו שחסר לו שהוא רוצה בנכס (למשל מזגן או תנור). מצידה זהו סכום כסף מתוכנן (כחלק מהשיפוץ). מבחינת הדייר הוא קיבל את מבוקשו והוא מבסוט – וזוהי "תחילת של ידידות מופלאה" או יחסים טובים בין משכיר לשוכר.

להתראות ובהצלחה,

רותם נמיר-פרדס

הוסף תגובה