מדריך להוזלת עלות החשמל החודשית

מחירי החשמל מרקיעים שחקים במדינה. עליית מחירי הנפט בעולם וגורמים נוספים יוצרים מצב שבו כמעט בכל שנה מחירי החשמל עולים, כשכיום עלויות החשמל למשפחה יקרים ביותר ודורשים מאתנו לבצע מספר שינויים בהרגלי הצריכה בכדי ליהנות מחשבון חשמל חודשי נמוך יותר. חשוב לציין, כי אין במאמר זה בכדי לדרוש מכם לשנות את הרגלי צריכת החשמל, אלא לשנות את האופן בו אתם משתמשים במכשירי החשמל השונים.

במדריך שלפניכם, נסקור מספר נקודות חשובות אשר יאפשרו גם לכם לחסוך בעלויות החשמל באופן משמעותי, כך שגם אם בעוד שנה יעלה שוב מחיר החשמל, את השפעת העלייה תרגישו כמה שפחות…

צורכים חשמל כשאתם לא בבית?

אחת השגיאות הנפוצות ביותר של תושבים רבים, היא המחשבה כי כאשר אנו לא בבית, וכאשר אנו לא מפעילים מוצרי חשמל, אנו לא צורכים חשמל. זו היא שגיאה, שכן ישנם מכשירים רבים בביתכם אשר ממשיכים לצרוך חשמל גם כאשר אינם פועלים, ובאמצעות ניתוק המכשירים מהחשמל נוכל לחסוך באופן משמעותי בצריכה, ובעיקר כאשר מדובר על היעדרות ממושכת.

ממיר כבלים: ממיר הכבלים הוא למעשה מחשב, המחובר לאינטרנט באופן קבוע. ממיר הכבלים משדר ומעביר מידע באופן קבוע גם כאשר הטלוויזיה כבויה, וגם כאשר הוא כבוי בדרגת כיבוי "חם" (מנורה אדומה). מסיבה זו, ממיר הכבלים הוא צרכן חשמל קבוע, ומוטב לנתקו מהשקע בלילות, ובוודאי כאשר אנו נעדרים מהבית לתקופה ממושכת. מטעני טלפונים סלולאריים: מטעני טלפונים סלולאריים צורכים חשמל בין אם המכשיר מחובר אליהם או לא. כאשר אין אנו מבצעים טעינה למכשירי הטלפון, מוטב לנתק את שקע המטען.

למעשה, מוטב לנתק את כל מכשירי החשמל למעט המקרר כאשר אנו נעדרים מהבית לתקופה ארוכה. מכשירי חשמל רבים מוסיפים לצרוך חשמל במידה זו או אחרת כאשר אינם פעילים, וליתר ביטחון מוטב לנתק את כל המכשירים לפני צאתנו. הטיפ הטוב ביותר אותו נוכל לתת בהקשר זה, הוא ניתוק המקרר מממסר הפחת הראשי, כך נוכל לנתק את כל מוצרי החשמל בבית בהורדת ממסר הפחת, ולהשאיר את המקרר פעיל – בכל פעם בה אנו יוצאים מהבית!

שימוש בחשמל בשעות הנכונות

שעות העומס בצריכת החשמל, הן שעות הערב. כולנו מגיעים בשעות הערב מהעבודה, מפעילים מכונות כביסה, מפעילים את דוד החשמל, את הטלוויזיה או מזגנים – מה שיוצר עומס על צריכת החשמל. עומס על צריכת החשמל, משפיע באופן ישיר על מחיר הקילוואט. שימוש מושכל במכשירי החשמל המוגדרים "צרכנים כבדים", ישפיע באופן משמעותי על עלות החשמל החודשית. כך, אם יש באפשרותנו להפעיל את מכונת הכביסה או המדיח בשעות הבוקר או בשעות הקטנות של הלילה – נוכל לחסוך כסף רב על תצרוכת החשמל.

הוסף תגובה