לפעול בשני העולמות

תמיד למדו אותנו שאי אפשר ולא רצוי לרקוד בשתי חתונות, אבל היום אני קוראת לבעלי העסקים כולם ואומרת – אתם חייבים לחיות בשני העולמות.

על מה אני מדברת אתם ודאי שואלים.

אני מדברת על העלם האינטרנטי, הוירטואלי, ועל מה שאנחנו נוהגים לכנות "העולם האמיתי".

תאמרו שבעולם האמיתי אתם פעילים ממילא. יתכן, אני מוכנה לקבל לקבל את הטיעון שעצם היותכם אדם אמיתי, והעובדה שאתם משתמשים גם בכלים מוחשיים, והעובדה שגם לקוחותיכם הם אנשים בשר ודם כבר מצבה אתכם בעולם האמיתי, ואין זה משנה מה עיסוקכם. נכון, בהחלט נכון. אבל מה עם השיווק של העסק ומוצריו. איך והיכן אתם מבצעים את פעולות השיווק של העסק. אם אתם אשי המאה-21 ללא ספק אתם עושים זאת באינטרנט. אני בודאי בעד דרך הפעולה הזאת שלכם, אני אפילו חושבת שאת המשקל העיקרי בשיווק בהחלט כך עליכם לעשות.

אבל … האם נכון יהיה אם מאה אחוז מפעולות השיווק שלכם תעשנה באינטרנט? בשום פנים ואופן לא! ראשית זכרו שיתכן שבין הלקוחות הפוטנציאלים שלכם יש גם כאלה שאינם נגישים לאינטרנט. בנוסף גם מי שכן גולש עלול לפספס ולא להיתקל באחד הפרסומים שלכם. לכן עליכם לפרסם עצכם גם בעולם האמיתי.

תשאלו איך לחלק את המשאבים. כמובן שזה מאוד תלוי בסוג העסק ובמיהו שוק היעד שלכם. בכל מקרה הייתי מליצה להשקיע בשני העולמות. באינטרנט תחשפו לקהל גדול ובהשקעה כספית (וגם השקעת זמן) נמוכה יותר, אבל אל תזניחו גם את העולם האמיתי, שווקו ופרסמו גם בו.

בטיפים הבאים אסביר יותר איך לפעול בכל אחד משני העולמות.

הוסף תגובה