מקורות מידע מומלצים לפתרון תקלות במחשב

כולנו נתקלים מעת לעת בתקלות מחשב שונות ומשונות. האם התרחיש הבא מוכר לכם? אנו מדליקים את המחשב ולפתע- אין קול או תמונה, מערכת ההפעלה אינה עולה, המחשב פועל בצורה איטית, תקשורת האינטרנט משובשת – כל אלו הם דברים שמן הסתם כבר חווינו בעבר (ואם לא- אנו עתידים עוד לחוות). אז מה ניתן לעשות? אל ייאוש. לפניכם שורה של מקורות מידע מומלצים לפתרון בעיות במחשב.

חוברת ההנחיות של המכשיר

קניתם לפטופ, נתב או מוניטור? בשעה טובה. אל תמהרו להיפטר מחוברת ההנחיות המגיעה עם המכשיר. בעיות רבות נפתרות ברגע, כאשר מסתכלים בפרק "תקלות נפוצות", המופיע בחוברת. על כן, שמרו את כל חוברות ההנחיות של אביזרי המחשוב שלכם בהישג ידכם, רצוי בקלסר מיוחד. איבדתם את חוברת ההנחיות של המכשיר? אל דאגה. פשוט גלשו לאתר היצרן, שם תוכלו להוריד את החוברת בפורמט PDF (רק וודאו שאתם מורידים את החוברת של הדגם הספציפי שברשותכם).

חיפוש בגוגל

מקור מידע מומלץ אחר הוא מנוע החיפוש הפופולארי מכולם: גוגל. הזינו למנוע החיפוש שאילתא פשוטה המתארת את הבעיה שלכם, בעברית או באנגלית. עד מהרה, יופיעו לפניכם שורה ארוכה של אתרים, שהמידע בהם עשוי לפתור לכם את הבעיה. כדאי מאוד גם לבחון את השאילתות של משתמשים אחרים, שחיפשו דברים דומים. גוגל מציג את השאילתות הללו בתחתית רשימת התוצאות. פעמים רבות תמצאו שם שאילתא המנוסחת בצורה מדויקת יותר מהניסוח שלכם וכדאי להקליק עליה כדי לשפר את תוצאות החיפוש.

פורומים טכניים

פורומים טכניים באינטרנט הם מקור מידע מצוין לפתרון בעיות מחשב. כאלו הם למשל, פורום התמיכה הטכנית באתר dacho.co.il או באתר כמו bsupport.co.il או hwzone.co.il. אם תקלידו בגוגל את הביטוי "פורום תמיכה טכנית מחשבים", יעלו בפניכם שורה ארוכה של פורומים שבהם תוכלו להציב שאלה טכנית. טיפ: כדאי מאוד להציב שאלה ביותר מפורום אחד וזאת משני טעמים. ראשית, כך נקבל תשובה בזמן קצר יותר. שנית, תמיד טוב לקבל כמה עצות ממביני דבר, מאשר דעה אחת בלבד. כאשר אתם מנסחים שאלה בפורום, נסו להגדיר בצורה ברורה ככל האפשר את מקור הבעיה וציינו את המפרט הטכני של המחשב שלכם ואת דגם מערכת ההפעלה שלו.

מדריכי וידאו ביו-טיוב

אתר יו טיוב הוא מקור נהדר לקבלת הדרכות ויזואליות אודות בעיות ותקלות מחשב שונות. פשוט חפשו ביו טיוב את הסרטונים המתאימים באמצעות הקלדת ביטוי חיפוש המתאר את הבעיה. שימו לב שבצד ימין מופיעים סרטונים רלוונטיים אחרים, כך שאם הסרטון שכרגע צפיתם בו לא סייע לכם לפתור את הבעיה, יש עוד לא מעט סרטונים שתוכלו להיעזר בהם. אם קצב הדיבור בסרטון מהיר מדי עבורכם, פשוט לחצו על המסך כדי להשהות את הסרטון. לחיצה נוספת תחזיר אתכם לצפייה בסרטון. מומלץ גם לגלוש לאתר ישראלי, בכתובת israelicourses.com, אשר מציע – תחת הכותרת מדריכי וידאו- שורה של מדריכי וידאו לפתרון בעיות נפוצות, שצמודות להן הנחיות כתובות בעברית.

אתרים ייעודיים לפתרון בעיות מחשב

ברחבי האינטרנט נוכל למצוא מגוון אתרים ייעודיים לבעיות מחשבים, בעברית ובאנגלית. אתר takala.co.il למשל, מציע לנו למצוא פתרונות לבעיית המחשבים שלנו באמצעות הקלדת ביטויי חיפוש בעברית, בסרגל החיפוש שבדף הבית. אתר נוסף, באנגלית, בשם PChell.com מרכז את הפתרונות לעשרות בעיות מחשב נפוצות.

אתר יבואן הציוד

אם נתקלתם בבעיה בציוד מחשב ספציפי, כמו למשל מדפסת או מוניטור, נסו לגלוש לאתר היבואן כדי לאתר שם מידע רלוונטי. כדי לברר מיהו יבואן הציוד, הסתכלו בתעודת האחריות שקיבלתם בעת הרכישה. יבואנים רבים מקימים באינטרנט אתרים עתירי אינפורמציה, הכוללים מדריכים הניתנים להדפסה וגם מדריכי וידאו, שיכולים לסייע בפתרון הבעיה הקיימת במכשיר שלכם. בנוסף, תוכלו לקבל באתר היבואן פרטים על כל האמצעים לקבלת תמיכה טכנית. כדאי מאוד ליצור קשר עם נציג התמיכה של היבואן ולפרט בפניו את התקלה.

אתר התמיכה של מיקרוסופט

תקלות רבות הקשורות למערכת ההפעלה חלונות, לסוגיה השונים, יכולים להיפתר באמצעות גלישה לאתר התמיכה של מיקרוסופט. פשוט גלשו למרכז התמיכה באינטרנט, בכתובת support.microsoft.com/?ln=he ובחרו את המוצר שבו התעוררה הבעיה (למשל: מערכת ההפעלה חלונות, דפדפן האינטרנט אקספולרר, חבילת התוכנות אופיס וכדומה). לאחר בחירת המוצר, תדרשו לבחור נושא ראשי ונושא משנה, כך שהמידע שיוצג בפניכם ילך ויתמקד בבעיה הספציפית שבה נתקלתם. כמו שניתן לתאר, המידע באתר התמיכה של מיקרוסופט כתוב היטב ומנוסח בבהירות רבה, כך שמומלץ מאוד להיעזר בו.

הוסף תגובה