כיצד להימנע מגניבות ופריצות לבית

פריצות וגניבות רכוש מהבית הן מכת מדינה. כל שנה מספר הפריצות גדל, והטכניקות משתכללות. מה ניתן לעשות כדי להימנע מהסיטואציה הלא נעימה של פריצה לבית?

פורצים לא מחפשים אתגרים

כדי להבין מה אפשר לעשות בכדי להגן על הרכוש אותו משאירים בדירה, צריך להבין ראשית כי פורצים אינם מחפשים אתגרים, אלא דווקא את החיים הקלים. עדיף לפרוץ לדירה שכרגע אין בה אנשים מאשר לדירה מאוכלסת, עדיף לפרוץ לדירה שאינה ממוגנת במיוחד על פני התמודדות עם מערכות מיגון מתקדמות. דבר נוסףבו יש להתחשב הוא כי הקידמה לא צועדת קדימה עבור בעלי הבתים בלבד אלא גם עבור הפורצים – כמו בעלי הבתים,גם הם בהחלט מיומנים בשימוש ברשתות החברתיות כמו פייסבוק או טוויטר (ועל כך ידובר בהמשך).

לא לפרסם העדרות מהבית

כאשר אנו מצוידים בהבנה הזו,הרי שהטיפ הראשון והחשוב מכל הוא פשוט – לא ליידע את הפורצים הפוטנציאלים בכוונה לבלות מחוץ לבית ולהשאירו לרחמיהם, במיוחד כאשר מדובר במועדים כגון ערב פסח, חופשות החגים או הקיץ, בהם רבים נוסעים לחופשה בארץ או בחו"ל, או נוסעים לבלות את החופשה עם בני המשפחה המרוחקים. במידה ואתם מתכננים חופשה שכזו, השאירו את המידע אצלכם ואצל חבריכם, ואל תפרסמו אותו ברשתות החברתיות.

להראות סימני חיים, גם בבתים ריקים

פורצים עורכים תצפיות על בתים כדי להיווכח אם הם ריקים או לא. אור בסלון או במטבח עשוי לשכנע אותם כי יש אנשים בבית, וכדאי לדלג עליו ולפרוץ לבית אחר.טלויזיה או רדיו פתוחים יכולים גם הם לעשות את העבודה. פתרון אפילו יסודי יותר הוא שימוש בשעון שבת ותכנות זמני כיבוי והדלקת אורות ומכשירים חשמליים מראש, כדי ליצור הטעיה ומראית עין של אנשים בבית עבור הפורצים.

לרוקן את הדואר ולהשהות מנוי עיתונים

סימן נוסף שיכול להעיד כי בבית לא גרים אנשים הוא הצטברות של דברי דואר בתיבה או של עיתונים מול דלת הכניסה. לפני נסיעה דאגו לרוקן את תיבת הדואר ובקשו משכן, חבר או קרוב לרוקן מדי כמה ימים את תיבת הדואר. אם אתם מנויים על עיתון, הקפיאו את המנוי לתקופת הנסיעה.

מיגון אקטיבי (יותר או פחות)

מלבד כל אמצעי ההרתעה כדאי גם להשתמש באמצעי מיגון אקטיביים יותר: מנעול בטיחותי שקשה לשכפלו, מערכות אזעקה מופעלות, מצלמות מעקב  (ואפילו מצלמות דמה) פועלות ובמיוחד כאלו המקושרות למוקד חירום, חלונות סגורים ונעולים, דלתות מרפסות סגורות ותריסים מוגפים.

כמה מילים בענייני מפתחות ומנעולים

הקפידו לשכפל מפתח גם במקום מוכר, בעל תעודה המעידה כי המשכפל הוא משכפל מורשה. במידה והמפתח אבד, הקפידו לא רק לשכפל מפתח נוסף אלא להחליף את הצילינדר כולו והמנעו מלשים את המפתחות בכניסה לבית או במקומות שמקובל להחביא בהם מפתחות, כמו מתחת לשטיח הכניסה לבית, בארון החשמל או בעציץ התלוי ליד הדלת.

ולא לשכוח – ביטוח תכולה לדירה

בסופו של דבר, גם אם תנקטו בכל האמצעים המומלצים, פורצים עלולים לפרוץ לביתכם ולגנוב את רכושכם. במידה וזה יקרה, כדאי שלכל הפחות תקבלו פיצוי עבור הרכוש הגנוב. דאגו מבעוד מועד לבטח את הדירה עם פוליסת ביטוח דירה הכוללת גם סעיף של ביטוח תכולה. במידה ויש בדירה חפצים יקרים במיוחד, או שהדירה משמשת לעסק או שאתם מחזיקים נשק בדירה – הקפידו לרכוש את ההרחבות המתאימות לביטוח הדירה.

הוסף תגובה