איך לבחור דקים לגינה

דקים שהינם משטחי עץ מהווים כיום פתרון מושלם לגינה או חצר הבית מאחר שאלו מציעים פיתרון לחיפוי בטיחותי ועמיד לאורך זמן. כדי לבחור את הדק המתאים ביותר לבנייה במגרש הביתי כדאי לפעול לפי מספר צעדים:

דק סינתטי או דק מעץ

התלבטות זו נפוצה נוגע להתקנת הדק בגינה או במרפסת, כאשר יש לקחת בחשבון את היתרונות מאחורי כל אפשרות. עץ הינו חומר גלם המסוגל להתחדש, כך שאם בגלל האטמוספרה תיווצר הצטברות פחמן דו חמצני, ביכולתו של העץ להרחיק הצטברות זו. כמו כן, מדובר בחומר גלם עמיד לאורך שנים כל עוד תישמרו על הנחיות תחזוקה תקופתיות לצורך הסרת כתמים ולקבלת ציפוי להגנה מפני מפגעים סביבתיים. לצד אפשרות זו תוכלו לבחור בדק מ- PVC ועד פלסטיק, כאשר הנפוץ ביותר הוא דק סינתטי שמשלב פלסטיק וסיבי עץ. היתרון הבולט בסוג דק זה שהינו עמיד לאורך שנים ומחייב תחזוקה מינימאלית בלבד. יחד עם זאת מדובר בהשקעה ראשונית גבוהה לעומת החלופות ומראה מלאכותי לעומת המראה האמיתי של העץ.

בחירת המאפיינים של הדק

במידה ובחרתם דק מעץ, כדאי לבחור סוג עץ שהינו חזק ועמיד. דק מעץ איפאה הינו מבוקש לאור עמידותו וחוזקו. השבחתו של העץ הינה חשובה וכדאי לבקש לראות את העץ ממנו ייבנה הדק לפני צביעתו. עץ בגוון ירקרק יעיד על כך שהעץ עבר חיטוי וטיפול מונע למים, דבר שתורם לעמידותו לאורך זמן. כמו כן, כדאי לבחור בעצמכם את צבע הדק מתוך פלטת גוונים עשירה, כאשר יש לקחת בחשבון שדק המתחמם בימי שמש שוטפים יתחם פחות כשהגוון יהיה בהיר יותר. בעת הזמנת הדק, חשוב לוודא שהינו עומד בתקן הישראלי או האמריקאי ועמיד בטמפרטורות מאוד גבוהות. כמו כן, עמידותו בתקנים מבטיחה שהדק אינו גורם להחלקה בהירטבותו מגשם או השקיית הגינה, דבר שעלול לסכן אתכם בריאותית (חיוני במיוחד במקרה של ילדים הנוטים ללכת יחפים בחצר).

תחזוקה ועלויות

אמנם דק חדש נראה תמיד רענן וחיוני אך חשוב לוודא מראש מה אורך החיים הצפוי ואלו טיפולי תחזוקה נדרשים לצורך שימור המראה לאורך זמן. כאמור, דק סינתטי עמיד לאורך שנים ומחייב מינימום תחזוקה אך בכללי כדאי לבדוק מול היצרן מה אורך החיים של המוצר. את טיפולי התחזוקה כדאי לקחת בחשבון כשמשווים את העלויות של האפשרויות השונות. בכל מקרה חשוב להתייעץ עם מומחה בתחום לגבי האפשרויות העומדות בתקציב הקיים ועונות על הדרישות והצרכים שלכם בגינה או בחצר. הוא יוכל לכוון אתכם לגבי בחירת סוג העץ, הגודל, הצורה ולהנחות אתכם לגבי שיטות התחזוקה הנדרשות.

הוסף תגובה