עצות להתנהלות פיננסית נכונה

במדיניות כלכלית של מדינה דמוקרטית קפיטליסטית התנהלות פיננסית נכונה היא אבן יסוד לחיים טובים ומוצלחים, אלא שאף אחד לא ממש מלמד אותנו איך לעשות את זה.

אנחנו נכנסים אל מערכת החינוך בגיל ארבע ויוצאים ממנה בגיל שמונה עשרה מבלי שאף אחד דיבר איתנו על עקרונות הכלכלה החופשית, אף אחד לא לימד אותנו כיצד מתנהל משק בית ברמה הפיננסית, אף אחד לא הסביר לנו על השקעות ואפילו לא לגבי צורת העבודה הנכונה מול הבנק.

חינוך פיננסי אינו מתרחש באופן פורמאלי בשום מסגרת, וספק אם הוא חשוב פחות מהיסטוריה או מתמטיקה, אם לא חשוב יותר. משפחות שרוצות להעניק חינוך פיננסי לבני המשפחה ולילדים בפרט יוכלו לעשות את זה באופן בלתי פורמאלי ואפילו במסגרות שונות, אבל נכון להיום, למרות הפתרונות שכן קיימים, הנגישות אינה גבוהה כפי שהייתה צריכה להיות.

הכל מתחיל מהבית

במציאות שבה לא כל ההורים יודעים להתנהל פיננסית כהלכה, יש אתגר לא פשוט לספק חינוך פיננסי לילדים, יחד עם זאת זה לא בלתי אפשרי, להפך, זאת הזדמנות לכל המשפחה ללמוד את העקרונות החשובים שיעזרו לכם להפיק יותר מהכסף שלכם, היום ובעתיד.

במציאות הכלכלית שבה אנחנו חיים, חוסר הבנה בכסף ובאופן ההתנהלות שלו היא אחת הרעות החולות ביותר ואדם שלא ידע לנהל את כספו כהלכה עתיד לחיי קושי.

בשביל שהילדים שלכם יוכלו לנהל חיים תקינים מבחינה פיננסית אתם צריכים להתחיל להכין אותם לכך מעכשיו.

  • כסף שלא גדל על העצים, היא לא קלישאה. אנחנו כל הזמן שומעים את המשפט הזה, אבל הוא לא באמת משרת אף אחד משום שאיזה ילד יאמין להורה שלו שכסף לא גדל על העצים במציאות שבה כל דבר שהילד מצביע עליו קונים לו מייד. אנחנו חיים בעידן שמעודד צרכנות, ואף אחד לא חסין בפני זה. בשביל שהילדים שלכם יאמינו שלכסף יש ערך, שצריך לחשוב לפני שמוציאים ושחסכון זה לא רק משהו שמנדנדים עליו, הם צריכים לראות אתכם מיישמים את מה שאתם נואמים עליו.
  • אל תחסכו מהילדים מידע- זה לא משרת אותם. הורים רבים נמנעים מלהכניס את הילדים לעניינים פיננסיים של המשפחה מתוך הנחה שזה לא עניין לילדים והתעסקות בדברים של מבוגרים תפגע בחווית הילדות. זה לא נכון אם יודעים איך לעשות את זה. ילד שמתחנך על ההבנה שכסף הוא חלק בלתי נפרד מהחיים לומד להבין אותו, בעוד שילדים שלא נחשפים לכל המידע מפתחים מערכות יחסים לוקות בחסר עם כסף, לא מבינים אותו, מפחדים ממנו וכיוצא בזה. תנו לילדים שלכם לדעת מה קורה, זה יעזור גם לכם.
  • הכירו את עולם ההשקעות, אם אתם לא מכירים אותו, לימדו אותו יחד עם הילדים. אף אחד לא מצפה משום ילד להפוך ליועץ השקעות מקצועי, אבל בהחלט אפשר להחשף אל האפשרויות שקיימות, ללמוד איך מתכננים לעתיד ולהתכונן לקראת עצמאות כלכלית כבר בשלבים הצעירים של החיים.

הוסף תגובה